اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ثبت دومین وقف سال جاری در گرمسار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمسار گفت: دومین وقف جدید در سال ۱۳۹۹ مربوط به این شهرستان در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شد.

ثبت دومین وقف سال جاری در گرمسار

مصطفی ناظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرمسار اظهار کرد: دومین وقف جدید در سال ۱۳۹۹ مربوط به شهرستان گرمسار ایجاد و در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه ثبت شد.

وی اضافه کرد: واقف خیراندیش قدمعلی قشقایی هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمسار حاضر شد و یک باب منزل مسکونی خود به مساحت ۳۵۰ مترمربع را وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمسار افزود: هرچند ارزش معنوی این کار خیرخواهانه این واقف خیراندیش با ریال و تومان قابل اندازه‌گیری نیست؛ اما بر اساس عرف رایج محلی ارزش مادی این ملک مسکونی بالغ‌بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون برآورد شده است.

ناظری تصریح کرد: این واقف خیراندیش نیت موقوفه خود را تأمین هزینه‌های تحصیل، دارو و درمان نیازمندان در شهرستان گرمسار تعیین کرده است.

وی عنوان کرد: وقف سنتی کهن و جهانی به معنی بخشش پول یا ملک به شخص یا موسسه غیرانتفاعی است که منافع مربوط به این بخشش را به مصرف خاصی برساند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمسار خاطرنشان کرد: در راستای اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص گسترش وقف در جامعه امروزی و با توجه به اینکه جامعه اکنون نیازمند وقف با نیت‌های روز است، شاهد گسترش روزافزون این سنت نیکو در جامعه و به‌خصوص در شهرستان‌های گرمسار و آرادان هستیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول