اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برداشت گندم از مزارع ملایر/ ۳۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی، زیر کشت گندم

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از آغاز برداشت گندم از اراضی ملایر از ابتدای تیرماه خبر داد و گفت: عملکرد تولید گندم آبی در هر هکتار ۴.۵ تن و گندم دیم نیز حدود دو تن است.

برداشت گندم از مزارع ملایر/ ۳۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی، زیر کشت گندم

علی‌مروت امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر در تولید محصولات کشاورزی در استان همدان جایگاه خوبی را دارد اظهار کرد: ۳۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت گندم و ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار زیر کشت جو است.

وی با بیان اینکه از این میزان اراضی ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار زیر کشت گندم آبی و ۲۶ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم است گفت: ۵ هزار و یکصد هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ملایر زیر کشت جو آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملایر زیر کشت جو دیم بیان کرد: برداشت جو از ۲۵ خردادماه در ملایر شروع شده است.

وی از آغاز برداشت گندم از اوایل تیرماه و تداوم آن تا پایان این ماه خبر داد و تأکید کرد: عملکرد تولید گندم آبی در هر هکتار ۴.۵ تن و گندم دیم نیز حدود دو تن است.

امیری با اشاره به اینکه قیمت تضمینی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید گندم در نظر گرفته شده است گفت: در این زمینه مراکز خرید شامل سیلوی سامن، کارخانه آرد ملایر، شرکت تعاونی‌های اسلامشهر آقگل، آورزمان و ازندریان برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان هستند.

وی عملکرد تولید گندم آبی در هر هکتار را ۴.۵ تن و گندم دیم را حدود دو تن دانست و گفت: با توجه به وضعیت  بارندگی‌ها و میزان تولید غلات پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گندم و جو امسال وضعیت خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول