اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

برگزاری اردوهای یک روزه شمیم نور از اول مهر

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: اردوهای یک‌روزه شمیم نور با اولویت دوره‌های ابتدایی و اول متوسطه از هفته اول مهر تا پایان مرداد هر سال تحصیلی برگزار می‌شود.

برگزاری اردوهای یک روزه شمیم نور از اول مهر

به گزارش گروه آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جلسه کیفیت‌بخشی اردوهای راهیان نور با اشاره به اینکه سالانه اعزام بیش از ۶۵۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور را پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: در راستای اجرای بند ۳۳ و ۳۴ اقدام ملی راهبرد ۶ از سند تحول بنیادین، اردوهای راهیان نور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری ۲۳۴ هزار دانش‌آموز به راهیان نور اعزام شدند؛ این اردوها که از آغاز سال تحصیلی شروع‌ شده بود با شیوع ویروس کرونا از اسفند متوقف شد.

کاظمی از برنامه‌ریزی‌های خوب و دقیق در خصوص اردوهای راهیان نور خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت اردوهای شمیم نور را برای دوره ابتدایی در نظر گرفتیم؛ این اردوها یک‌روزه است و باهدف زنده نگه‌داشتن دستاوردهای گام اول انقلاب، تقویت خودباوری، آگاهی از فلسفه جهاد در راه خدا، زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و ایثارگران، مقابله با جنگ نرم و همچنین آشنایی با بقاع متبرکه و مساجد با اولویت دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه از هفته اول مهر تا پایان مرداد هر سال تحصیلی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این طرح اردوهای یک‌روزه به‌صورت درون و برون شهرستانی در استان‌ها برگزار می‌شود.

کاظمی ادامه داد: هماهنگی با راه‌آهن، تخصیص اعتبار برای اردوگاه‌های اسکان بین‌راهی و تجهیز آنها، برگزاری دوره‌های توانمندسازی، تخصیص اعتبارات لازم و کافی برای برگزاری اردوها، پرداخت مأموریت‌های اردویی و تشکیل کمیته تخصصی از جمله پیشنهاد‌ها و انتظارات در اردوهای راهیان است.

شایان‌ذکراست، باهدف بازطراحی فعالیت‌های برون مدرسه‌ای شیوه‌نامه برگزاری اردوهای یک‌روزه «شمیم نور» توسط معاونت پرورشی به استان‌ها ابلاغ ‌شده است. این شیوه‌نامه با همکاری وزارت آموزش‌ و پرورش و سازمان بسیج مستضعفان نوشته‌ شده است و به امضای وزیر آموزش‌ و پرورش و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول