اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

جزئیات سنجش نوآموزان ورود به مدرسه اعلام شد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران جزئیات سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را اعلام کرد.

جزئیات  سنجش نوآموزان ورود به مدرسه اعلام شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در نشست خبری که درباره سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 95 هزار نفر نوآموز بدو ورود به مدرسه داشته باشیم و سنجش آنها امسال در 73 پایگاه صورت می‌گیرد.

وی افزود: سال گذشته تعداد پایگاه‌های سنجش نوآموزان 48 مورد بود که امسال جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از کرونا تعداد پایگاه‌ها را افزایش داده‌ایم و ساعات کار فعالیت پایگاه‌ها از 8 صبح تا ساعت 13 در نظر گرفته شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ادامه داد: برای هر فرد حدود نیم ساعت زمان در نظر گرفته شده و دو پایگاه تخصصی به غیر از 73 پایگاه سنجش نوآموزان پیش‌بینی شده که افراد دارای شرایط ویژه و مشکوک بررسی‌های لازم برای آنها صورت گیرد.

کریمی اعلام کرد: هزینه سنجش نوآموزان 40 هزار تومان است و خانواده‌ها می‌توانند از امروز به مدارس مراجعه و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و زمان مورد نظر به آنها اعلام تا جهت سنجش اقدام کنند.

* ارائه بیش از 39 هزار و 700 محتوای آموزشی از آغاز شیوع کرونا

وی در مورد ارائه آموزش به دانش‌آموزان استثنایی در ایام کرونا اظهار داشت: تا کنون بیش از 39 هزار و 721 تدریس در قالب ارائه محتواهای آموزشی توسط همکاران ما انجام گرفته که زمان آن حدود 733 دقیقه می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران بیان داشت: شیوع کرونا نه تنها جهان بلکه کشور ما را نیز غافلگیر کرد و ارائه آموزش به دانش‌آموزان با شرایط خاص در شیوع کرونا مشکل‌تر از دانش‌آموزان عادی است ولی همکاران ما عاشقانه زحمت کشیدند و آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه دادند.

کریمی گفت:‌راه‌اندازی استودیو اشاره و صدا در اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از جمله اقدامات صورت گرفته است که برنامه‌ریزی برای آغاز سال تحصیلی از این طریق نیز صورت گرفته است.

وی بیان داشت:‌راه‌اندازی صدای مشاوره نیز از دیگر برنامه‌های انجام شده که همکاران ما از این طریق نیز به صورت شبانه‌روزی به اولیاء و دانش‌آموزان خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

* تقاضای حدود هزار نفر برای جهش تحصیلی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به اینکه سالانه به صورت میانگین هزار نفر در تهران متقاضی جهش تحصیلی هستند،‌گفت:‌جهش اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم همچنین جهش بار دوم و چند پایه از جمله جهش‌های رایج است که در مورد جهش اول به سوم حتماً باید در آموزش و پرورش منطقه کمیسیون مربوطه تشکیل و نوبت‌دهی صورت گیرد.

کریمی گفت: در این زمینه والدین باید برای دانش‌آموزان ثبت‌نام از طریق سامانه سناد را انجام دهند که البته هنوز سایت برای سال تحصیلی باز نشده است.

*7 درصد خانواده‌های دانش‌آموزان استثنایی فاقد گوشی هوشمند

وی گفت: بر اساس نظرسنجی‌هایی که مدیران از خانواده دانش‌آموزان استثنایی انجام داده‌اند حدود 7 درصد خانواده‌های این افراد فاقد گوشی هوشمند هستند که با کمک خیرین و مدارس برای تعداد زیادی از این افراد گوشی هوشمند تهیه شد و اکثر مدارس نیز هزینه اینترنت را برای دانش‌آموزان پرداخت کردند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران اعلام کرد:‌از ابتدای شیوع کرونا 50 پویش در فضای مجازی برای دانش‌آموزان راه‌اندازی شده که این پویش‌ها در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری بوده است و 5 هزار نفر در این پویش‌ها شرکت کرده‌اند.

کریمی گفت: همچنین 1700 نفر از دانش‌آموزان استثنایی در قسمت مسابقات شرکت کرده‌اند که به 1700 نفر آنها جوایزی تقدیم می‌شود.

وی گفت: همچنین 1590 نفر در مسابقات قرآن و عترت مشارکت داشته که در این مسابقه در حال داوری است و جوایز آن اهدا می‌شود.

*راه‌اندازی پایگاه تابستانی مجازی برای دانش‌آموزان استثنایی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از راه‌اندازی پایگاه تابستانی مجازی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اعلام کرد: این پایگاه در حوزه نمایشنامه‌نویسی، نماز، قرآن و فعالیت‌های ورزشی با توجه به زیرساخت در شبکه شاد پیش‌بینی شده است.

وی اعلام کرد:‌همچنین برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان نیز استفاده می‌کنیم.

*فعالیت 1800 نفر در حوزه دانش‌آموزان استثنایی

کریمی اعلام کرد: 1800 نفر در آموزش و پرورش جز کارکنانی هستند که در حوزه دانش‌آموزان استثنایی فعالیت می‌کنند همچنین 5550 دانش‌آموزان در مدارس ویژه استثنایی مشغول تحصیل هستند و ما تقدیر از معلمان و کارکنان این حوزه را مدنظر قرار داده و پیگیری‌های زیادی را انجام داده‌ایم.

وی در مورد لحاظ ضریب 1.2 درصدی کارکنان مدارس استثنایی گفت: این موضوع حدود 200 میلیارد تومان برای کل کشور در نظر گرفته شده و من در جایگاهی نیستم که بخواهم در جهت تحقق آن قول یا وعده دهم ولی ما هم پیگیر آن هستیم و از گرفتنش خوشحال می‌شویم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران اعلام کرد: آموزش و پرورش استان تهران در چندین منطقه بر اساس اعتبار و بودجه خود این موضوع را محقق کرده که امیدواریم برای سایر مدارس نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول