اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۱۹ ویلای شهرک اساطیر مشهد در یک قدمی قلع و قمع/ تخریب ۱۰۰ مورد تغییر کاربری در نارنجستان

مدیر جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه قلع و قمع ۱۹ باغ ویلا در شهرک اساطیر مشهد منتظر حکم دادگاه تجدیدنظر است، از قلع و قمع ۱۰۰ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در نارنجستان خبر داد.

۱۹ ویلای شهرک اساطیر مشهد در یک قدمی قلع و قمع/ تخریب ۱۰۰ مورد تغییر کاربری در نارنجستان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، امید طهماسبی‌زاده اظهار کرد: حکم تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در محدوده‌ای بالغ بر 100 هکتار به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در این اقدام که نماینده دادستان هم حضور داشت، اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته موسوم به نارنجستان واقع در بخش احمدآباد و حدفاصل ملک‌آباد به دهسرخ اعمال قانون شد و حدود 100 قطعه‌ که با احداث دیوار یا بنا، اراضی کشاورزی را تغییر کاربری داده بودند، قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد یادآور شد: هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در اراضی کشاورزی جرم محسوب و بر اساس تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها قلع و قمع می‌شود.

طهماسبی‌زاده از بین رفتن منابع و بسترهای تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی و هدر رفت منابع آبی برای تفرجگاه‌های شخصی و حتی از بین رفتن امنیت اجتماعی و شغلی را از تبعات تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد در ارتباط با خبر درج شده اخیر در جراید و فضای مجازی مبنی بر قلع و قمع قطعی شهرک اساطیر عنوان کرد: به محض صدور و ابلاغ رأی دادگاه تجدیدنظر استان متناسب با دادنامه قطعی اقدام مقتضی به‌عمل خواهد آمد.

وی احتمال قطعیت دادنامه بدوی با توجه به نحوه رسیدگی در مرجع قضایی و مستندات رأی را زیاد دانست.

طبق اظهارات طهماسبی‌زاده، گزارش‌های مفصل توسط ضابطین قضایی و کارشناسان رسمی دادگستری قطعیت دادنامه بدوی مبنی بر قلع و قمع 19 قطعه از ویلاهای ساخته شده، بسیار محتمل است.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد افزود: هر هکتار اراضی کشاورزی به‌طور متوسط زمینه تولید غذای 20 نفر در طول سال را فراهم می‌کند که اغلب به صورت دیم و بدون نیاز به استحصال آب از منابع زیرزمینی به چرخه تولید غذا کمک می‌کنند، اما اقدامات برخی از سودجویان و منفعت‌طلبان باعث شده تا ضمن تجاوز به حقوق عامه اراضی ارزشمند کشاورزی تخریب و از بین برود، بنابراین موارد تخلف به‌طور کامل رصد و اعمال قانون می‌شوند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول