اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هرمزگان در اوج «کرونا»/ تنها ۷۵ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هرمزگان در روزهای اوج بیماری کرونا قرار دارد و ۷۰۰ تخت معمولی و ۸۰ تخت آی‌سی‌یو در حال خدمات‌دهی هستند.

هرمزگان در اوج «کرونا»/ تنها ۷۵ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حسین فرشیدی صبح امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا شهرستان قشم اظهار داشت: انسجام و پای کار بودن آحاد جامعه از زیبایی‌های مقابله با کووید-۱۹ است.

وی افزود: در ۲۷ خردادماه ۷۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی کووید-۱۹ هرمزگان پر شد و هم اینک ۷۰۰ تخت معمولی و ۸۰ تخت آی‌سی‌یو در حال خدمات‌دهی به بیماران کرونایی استان هرمزگان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در روزهای اخیر روند ورود و خروج بیمار تقریبا یکسان بوده و روزانه در حال رصد وضعیت هستیم.

فرشیدی ادامه داد: در همین راستا ۱۰۰ تخت معمولی و ۱۰ تخت آی‌سی‌یو دیگر نیز آماده‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه هرمزگان در اوج بیماری کرونا قرار دارد، اضافه کرد: عمده بیماران در بندرعباس هستند و بخش مهمی از هزینه‌های درمانی استان از سوی خیران تامین می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده روند افت بیماری شروع و در نیمه مردادماه به وضعیت پایداری برسیم.

فرشیدی گفت: بررسی‌های نشان می‌دهند در نیمه خردادماه تنها ۱۷ درصد از مردم از ماسک استفاده می‌کردند که این رقم در حال حاضر به ۷۵ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: تا کنون ۱۰ الی ۱۵ درصد از مردم هرمزگان به کووید-۱۹ مبتلا و علائم بیماری را بروز داده‌اند.

وی با تجلیل از خدمات کادر درمانی، تاکید کرد: همچنان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمعات انسانی و استفاده از ماسک مهمترین توصیه‌ ما به مردم است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول