اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

عزم جدی مجلس برای مقابله با فساد اقتصادی/ تقویت نظارت و تصویب قوانین راهگشا

نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به عزم جدی خانه ملت برای مقابله با فساد اقتصادی گفت: ضمن تقویت بعد نظارتی مجلس، از تمام راه‌های قانونی که این مساله را هموار کند حمایت خواهیم کرد.

عزم جدی مجلس برای مقابله با فساد اقتصادی/ تقویت نظارت و تصویب قوانین راهگشا

علیرضا شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه عزم مجلس شورای اسلامی برای مقابله با مفاسد اقتصادی جدی است اظهار کرد: نمایندگان با تقویت بعد نظارتی خود که قبلا کمرنگ شده بود گام مهمی را در این زمینه برخواهند داشت.

وی افزود: مجلس دارای دو وظیفه عمده در خصوص قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن است که در هر دو بعد می‌تواند در مبارزه با مفاسد بسیار تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی مبارزه با فساد و رانت‌خواری را از مطالبات جدی مردم عنوان کرد و گفت: مبارزه با فساد، رانت و سازوکارهای فساد از مطالبات جدی مردم است بنابراین ما نمایندگان از تمام راه‌های قانونی که این مساله را هموار کند حمایت خواهیم کرد.

وی اصلاح قوانین و رفع نواقص قانونی را از جمله راهکارهای مجلس برای پیشگیری یا مقابله با فساد عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ممکن است در مواردی برای مقابله با مفاسد راهکارهای قانونی دارای نقایصی باشد و یا نیاز به تصویب قانونی خاص باشد مجلس باید با اصلاح اینگونه موارد یا وضع قوانین جدید از دستگاه قضا حمایت کند.

شهبازی تاکیدات مقام معظم رهبری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و دست‌های آلوده‌ را بسیار راهگشا و امیدبخش عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره به عنوان پرچمدار مبارزه با فساد بر برخورد با مفسدان تاکید دارند و این مساله حجت را بر همه دست‌اندرکاران به ویژه دستگاه قضایی تمام کرده و روزنه امید را در جامعه گشوده است.

وی اقدامات قوه قضائیه در مبارزه با فساد اقتصادی را قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: اقدامات اخیر قوه قضائیه در مقابله با مفاسد بسیار خوب بوده که این امر می‌تواند نور امید را نسبت به آینده در دل مردم روشن کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص مسایل کشوری گفت: مقام معظم رهبری همواره نسبت به مسائل معیشتی و فرهنگی جامعه دغدغه داشته‌اند و مجلس هم با توجه به این دغدغه‌ها عمده تلاش خود را صرف مسائل اقتصادی و معیشتی مردم خواهد کرد.

وی با اشاره به شعار محوری اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری گفت: مجلس تمام تلاش خود را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی به کار خواهد بست تا با رفع موانع، جهش تولید را محقق سازد.

انتهای پیام/ 3140/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول