اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اخراج ده‌ها هزار نفر از کارمندان ایرباس قطعی شد

شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه اعلام کرد که به خاطر عواقب شیوع ویروس کرونا و فلج شدن صنعت هواپیمایی بین‌المللی طی یک سال آینده ده‌ها هزار نفر از کارمندان خود را اخراج می‌کند.

اخراج ده‌ها هزار نفر از کارمندان ایرباس قطعی شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه،‌اعلام کرد با توجه به آنکه شیوع ویروس کرونا صنعت هواپیماسازی جهانی را فلج کرده و چشم انداز پیش رو هم خیلی امیدوار کننده نیست قصد دارد 15 هزار نفر از کارمندانش از جمله 5100 نفر در آلمان را طی یک سال آینده تعدیل کند.

ایرباس به شدت تلاش می‌کند تا با توجه به پیش‌بینی کاهش 40 درصدی فروش هواپیما طی دو سال آینده به خاطر تبعات همه گیری کرونا خود را برای شرایط سخت آماده کند.

اتخاذ تصمیم مشابه از سوی ایرباس در سال 2008 به شکل گیری اعتراضات جدی و اعتصابات گسترده در این شرکت منجر شده بود.

باید گفت کار ایرباس برای اخراج این حجم کارمند اصلا آسان نیست چرا که هم از سوی مقامات دولت‌های آلمان و فرانسه و هم از سوی اتحادیه‌های کارگری مقاومت جدی در این زمینه وجود دارد و آنها گفته‌اند به شدت با تعدیل اجباری نیروهای ایرباس مقابله خواهند کرد.

فرانکئیس والین، یکی از مقامات اتحادیه کارگران ایرباس می‌گوید برای جلوگیری از تعدیل نیرو تقابل جدی با ایرباس شکل خواهد گرفت.

شرکت ایرباس اعلام کرده که 5 هزار نفر از اخراجی‌ها از فرانسه 5100 نفر در آلمان 900 نفر در اسپانیا 1700 نفر در انگلیس و مابقی هم از دیگر نقاط جهان خواهند بود و این اتفاق تا اواسط سال 2021 نهایی می‌شود.

این شرکت همچنین پیش از شیوع کرونا قصد داشت 900 نفر دیگر از کارمندانش را در آلمان تعدیل کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول