اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

«ما قوی هستیم» شعار امسال هفته دفاع مقدس خواهد بود

کارگر گفت: شعار امسال «ما قوی هستیم» خواهد بود، شعاری به جا که با وضعیت نظام همخوانی دارد. وضعیت ما در ابتدای جنگ تحمیلی که حتی قادر نبودیم سیم خاردارتولید کنیم، با امروز که دانشمندان ما قادر هستند در علوم‌ مختلف به ویژه نظامی و‌موشکی تولیداتی داشته باشند قابل قیاس نیست.

«ما قوی هستیم» شعار امسال هفته دفاع مقدس خواهد بود

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، نشست خبری اعلام برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های مقدس، رحیمی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
یکی از تفاوت های این نشست با سالهای قبل رعایت بیش از پیش مسائل بهداشتی بود برای جلو گیری از شیوع ویروس کرونا.
در بدو ورود، هر خبرنگار با یک دستکش و ماسکی که پیش از ورود دریافت  می کرد وارد سالن جلسات می شد. 

نشست با کمی تاخیر، بعد از ورود رییس بنیاد حفظ آثار که او نیز ماسک به صورت و دستکش در دست داشت وارد شد. هنگام شروع صحبت با مزاح گفت که موقع اعلام برنامه ها ماسک خود را بر می دارد. 

کارگر سپس در دقایق اول صحبتش اعلام کرد: شعار امسال «ما قوی هستیم» خواهد بود، شعاری به جا که با وضعیت نظام همخوانی دارد. شما ملاحظه می کنید وضعیت ما در ابتدای جنگ تحمیلی که حتی قادر نبودیم سیم خاردار هم تولید کنیم، با امروز که دانشمندان ما قادر هستند در علوم‌ مختلف به ویژه نظامی و ‌موشکی تولیداتی داشته باشند که حتی الگوی نیز برای دیگر شوند، قابل قیاس نیست. 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیاری از پیشرفت‌های امروز در عرصه‌های مختلف نانو، سلول‌های بنیادی، انرژی هسته‌ای و به‌ویژه دستاورد‌های حوزه نظامی را مرهون تجربیات دفاع مقدس دانست و افزود: یکی از اهداف ما تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در چهار دهه دفاع و مقاومت در قالب اقدامات موثر دستگاه‌های کشوری و لشکری است که به آن پرداخته خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تعداد ۱۸ ستاد در سطح نیروهای مسلح و ۲۸ ستاد در وزارتخانه‌ها و همچنین تعداد ۳۱ ستاد استانی و ۴۰۰ ستاد در سطح شهرستان‌ها تشکیل داده‌ایم که مجموعا  ۵۰۵ ستاد را در حوزه برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را ایجاد کرده‌ایم که کمیته‌های تخصصی نیز بخشی از این ستادها را تشکیل می‌دهند.

کارگر به نقلی قولی از سردار قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه قله ما در دفاع از حرم، دفاع مقدس است، اشاره کرد و بیان داشت: توجه به تأثیر دفاع مقدس بر بیداری اسلامی و پیروزی‌های جبهه مقاومت بر نظام سلطه و تروریسم آمریکایی-صهیونیستی با تأکید بر نقش و مکتب شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم، بهره‌مندی از مشارکت مردم به‌ویژه پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بهره‌گیری از ظرفیت و مشارکت فعال همه سازمان‌ها ادارات بخش‌های لشکری و کشوری و موسسات مردم‌نهاد ازجمله سیاست‌های کلی برگزاری چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس است.

وی به نقش ارتش در گرامی داشت این هفته اشاره کرده و افزود: افتتاح پژوهشکده دفاع مقدس، افتتاح موزه هوانوردی، برگزاری کنگره ۵۵۰ شهید استان قم، تجلیل از خانواده‌های ایثارگران ارتش، برگزاری نشست تبیین دفاع مقدس برای وابستگان نظامی در ایران و برگزاری ۱۱۰ جشنواره سرباز ارتش، از جمله کارهایی است که ارتش انجام آن را بر عهده گرفته است. 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، رونمایی از یک سامانه موشکی، نمایشگاه دائمی و موزه دائمی از دستاوردهای نیروی هوا فضا و چهار هزار پروژه عمرانی و اجتماعی به نیابت از شهدا را نیز از مهم‌ترین برنامه‌های سپاه پاسداران در جریان گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: همچنین تبیین عملیات‌های نیروی دریایی سپاه در توقیف شناورهای متجاوز آمریکایی، کنگره شهدای اطلاعات سپاه، بزرگداشت شهدای شاخص کارگری در سپاه، تولید ۳۰ قسمت برنامه طنز دفاع مقدس، جشنواره ملی تجلی وفاق و تقدیر از مدافعین سلامت، تجلیل از ۳۱۳ پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس، برگزاری جشنواره ملی جهادگران و اقتصاد مقاومتی و نام‌گذاری شهدای شلمچه به نام شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله کارهایی است که سپاه پاسداران به مناسبت این هفته اجرا خواهد کرد. 

وی در پاسخ به سوالی درخصوص رونمایی از سامانه موشکی در ایام دفاع مقدس نیز، گفت: در مورد این مسئله ی سامان موشکی من اطلاع چندانی ندارم اما قرار است رونمایی شود، معمولا از قبل جزییات را نمی گویند. قرار بوده برنامه های مهم در هفته دفاع مقدس انجام شود، اما دستشان در طول سال باز است.

 کارگر از افتتاح نمایشگاه و موزه مقاومت شهید سلیمانی در تیرماه خبر داد و افزود: اختتامیه جایزه ملی سرو ویژه برترین کتاب‌های دفاع مقدس، برگزاری جشنواره ملی کتاب دفاع مقدس، برگزاری جشنواره ملی فانوس، برگزاری اسوه‌های صبر و مقاومت، ثبت ملی ۱۲ یادمان دفاع مقدس، رونمایی از کتاب دو واحد درسی برای مدارس علمیه و رونمایی از کتاب جامع فرهنگ‌نامه سیمای دفاع مقدس را در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، را نیز اجرا خواهیم کرد.

وی افزود به علت فشردگی برنامه ها تصمیم گرفتیم به جای اینکه همه کارها در این هفته گنجانده شود، در 43 هفته و طول سال انجام شود و هر هفته به نامی مزین خواهد شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول