اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

فراخوان چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی/ آغاز فعالیت پردیس سینمایی شمیران

دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی در نشست رونمایی از فراخوان آن ابراز امیدواری کرد این جشنواره همچون برج گنبد قابوس به یک میراث معنوی برای اهالی استان گلستان تبدیل شود و مردم نسبت به آن عرق داشته باشند.

فراخوان چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی/ آغاز فعالیت پردیس سینمایی شمیران

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نشست رسانه ای و آیین رونمایی از فراخوان چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی صبح امروز (چهارشنبه ۱۱ تیر) در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در شهر گرگان برگزار شد. 
سعید نجاتی دبیر جشنواره در این نشست عنوان کرد: خیلی خوشحالم که امسال دبیری جشنواره را در گرگان برعهده دارم. انتخاب استان گلستان اتفاق خوبی برای این رویداد است. تدبیر این استان و شهر گرگان که پیش از این جشنواره موفق انیمیشن را برگزار کرده بود، می تواند به برگزاری هرچه بهتر جشنواره فیلم کوتاه رضوی کمک کند. همچنین گرگان از نظر جغرافیایی ظرفیت های بالایی برای برگزاری یک رویداد سینمایی دارد. 
وی با تقدیر از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان و اهالی رسانه ادامه داد: فیلم کوتاه اهمیت و جایگاه بالایی در ایران و جهان دارد. سال گذشته بیش از دو هزار حضور بین المللی از سوی سینماگران ایرانی در جشنواره های بین المللی ثبت شد. چنین ساختاری را در تنها معدودی از کشورها می توان دید که خوشبختانه ایران یکی از آن هاست.

 

کارگردان فیلم کوتاه «دابر» توضیح داد: همچنین عنوان جشنواره های مذهبی متاسفانه گاهی باعث بی مهری هایی نسبت به این جنس رویدادها می شود اما خوشبختانه با نگاه ویژه بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و تلاش های قابل تقدیر مدیران و مسئولان جشنواره باعث شده و می شود شان فیلمسازان و سینما با آثار هنری درخور و متناسب با مضامین جشنواره حفظ شود. باید از سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و حمایت های او و همچنین دفتر گرگان برای همراهی با جشنواره تقدیر کنم. 
وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) می فرمایند: «رحمت خدا بر کسی که امر ما را زنده کند، دانش های ما را فرابگیرد و به مردم بیاموزد». امیدوارم این رویداد از آغاز تا پایان با توجه به این نکته مهم و درخور شان و جایگاه والای امام رضا(ع) پیش برود و با وجود درگیری با کرونا با حمایت هنرمندان، مدیران و مسئولان، رسانه ها و خبرنگاران و مردم برگزاری رویدادی ویژه را شاهد باشیم. 
دبیر جشنواره در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آثار منتخب بعد از جشنواره در اختیار عموم قرار می گیرند یا نه، توضیح داد: فیلم ماحصل تلاش فیلمساز است بنابراین نمی توان به راحتی برای پخش تلویزیونی و انتشار آن تصمیم گرفت. زیرا صاحبان آثار درصدد بازگشت سرمایه شان هستند و فیلم های برگزیده جشنواره هم با حفظ حقوق صاحبان آثار تا حد امکان معرفی خواهند شد تا مورد استفاده و بهره قرار بگیرند. 
نجاتی از اختصاص بودجه به تولید فیلم توسط بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و انجمن سینمای جوانان ایران با انتخاب فیلمنامه های برتر به عنوان یکی از اقدامات جشنواره خبر داد و گفت: خوشبختانه بودجه خوبی به تولید اثر در این دوره از رویداد اختصاص یافته است و این شاید یکی از مهم ترین آورده ها و تاثیرات جشنواره باشد. 
وی همچنین به میزبانی سایت شمس توس برای آپلود فیلم ها و انجام روند ثبت نام و ارسال آثار در بستر آنلاین جشنواره اشاره و عنوان کرد: این اقدام علاوه بر حفظ سلامت مخاطبان، به جلوگیری از هدر رفت سرمایه های مادی و معنوی کمک می کند. 
دبیر جشنواره در پایان بیان کرد: امیدوارم بخش مردمی فیلم های موبایلی به جشنواره عمومیت ببخشد و از طرف دیگر امید دارم این جشنواره همچون برج گنبد قابوس به یک میراث معنوی برای اهالی استان تبدیل شود و مردم نسبت به آن عرق داشته باشند. 
یکم آذر ماه ۹۹ آخرین مهلت ارسال آثار، نیمه اول بهمن ۹۹ زمان اعلام اسامی آثار منتخب و ۴ تا ۷ اسفند ماه امسال محدوده زمانی برگزاری اختتامیه جشنواره اعلام شده اند.
چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی به همت و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان زمستان ۱۳۹۹ در شهر گرگان برگزار خواهد شد.

 

 

* پردیس سینمایی شمیران از ۱۴ تیر فعالیت خود را آغاز می‌کند
فعالیت پردیس سینمایی «شمیران» با ظرفیت ۵ سالن در شما‌ل‌شرق پایتخت آغاز می‌شود. این پردیس فعالیت خود را از تاریخ ۱۴ تیرماه آغاز کرده و فیلم‌های روز سینما را به نمایش می گذارد. هر سالن این پردیس با 4 سانس (بعد از ظهر تا شب) فعالیت خود را طبق پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد کرونا آغاز می‌کند. 
با آغاز به کار پردیس شمیران، دسترسی مردم شمال و شمال‌شرق تهران به سالن‌های سینمایی فراهم‌تر می‌شود.
این پردیس دارای سالن قرمز با ۱۵۴ صندلی، سالن نارنجی با ظرفیت ۹۲ صندلی، سالن آبی با ۴۹ صندلی، سالن سبز با ظرفیت ۳۸ صندلی و سالن وی آی پی با ظرفیت ۳۳ صندلی است.
سالن‌های این پردیس از پروژکتورهای لیزری فول اچ دی و سیستم صوتی دالبی بهره‌مند هستند.
محیط این سینما برای استفاده توان‌خواهان مناسب‌سازی شده و از دیگر ویژگی‌های آن توجه به معماری و طراحی داخلی هنری و استفاده از فضای سبز ویژه در لابی است.
پردیس سینمایی «شمیران» در منطقه اقدسیه تهران، بزرگراه ارتش در طبقه چهارم مجموعه شمیران سنتر واقع شده است. این مجموعه توسط گروه سینمایی هنر شهر آفتاب به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول