اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

فیلم | وقوع ناآرامی در هنگ‌کنگ بعد از اجرای قانون امنیت ملی پکن

ساعاتی پس از اجرای قانون امنیت ملی پکن در هنگ‌کنگ، معترضان مورد حمایت غرب به خیابان‌های این شهر ریختند که با واکنش پلیس مواجه شد.

فیلم | وقوع ناآرامی در هنگ‌کنگ بعد از اجرای قانون امنیت ملی پکن

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، ساعاتی بعد از اجرای قانون امنیت ملی پکن در روز چهارشنبه در هنگ‌کنگ صد‌ها نفر از مردم این منطقه به خیابان‌ها ریختند و به اعتراض پرداختند. 

خبر‌گزاری «سی‌ان‌ان» به نقل از پلیس هنگ‌کنگ نوشت، در جریان این اعتراضات، پلیس‌ این منطقه تاکنون 70 نفر را دستگیر کرده که از میان آنها گفته می‌شود دو نفر مظنون به نقض قانون امنیت ملی پکن بوده‌اند.  

سی‌ان‌ان همچنین نوشت در جریان این اعتراضات صد‌ها نفر در منطقه خلیج کازوی تجمع کردند که این افراد با حضور پررنگ نیرو‌های امنیتی مواجه شدند. 

معترضان که مورد حمایت کشورهای غربی قرار دارند ضمن مخالفت با قانون امنیت ملی چین خواستار جدایی کامل هنگ کنگ از سرزمین اصلی چین هستند. 

قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ که روز گذشته توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین با اتفاق آرا به تصویب رسید صبح امروز (چهارشنبه) در هنک‌کنگ اجرا شد.

چین با اجرای این قانون جرائم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیرو‌های خارجی را مجازات خواهد کرد که این مجازات می‌تواند حکم زندان ابد را نیز در بر داشته باشد.

پکن همچنین جزئیاتی را در مورد این قانون ارائه کرده است که محافظت از آزادی‌ بیان، انتشار (اخبار) و حق شرکت در اجتماعات و تظاهرات مطابق قانون از جمله آنهاست. (جزئیات بیشتر

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول