اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برقراری مجدد قرنطینه شدید در قزاقستان از 5 جولای

دولت قزاقستان برنامه وضع مجدد قرنطینه را به رئیس جمهور این کشور ارائه داد.

برقراری مجدد قرنطینه شدید در قزاقستان از 5 جولای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، با توجه به وخامت اوضاع اپیدمیولوژیک در قزاقستان، دولت این کشور برنامه برقراری مجدد قرنطینه شدید از 5 ژوئیه (15 تیر) به مدت 14 روز را ارائه داد.

«قاسم ژامارت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان ضمن اعلام این موضوع در صفحه توییتر خود، همچنین به احتمال تمدید قرنطینه پس از انقضای2 هفته اشاره کرد و نوشت: روز پنجشنبه پس از برگزاری جلسه کمیسیون دولتی مقابله با کرونا، وزیر بهداشت این کشور موضوع را توضیح خواهد داد.

در 30 ژوئن (10 تیر) «الکسی تسوی» وزیر بهداشت قزاقستان به تاکایف برنامه برقراری مجدد قرنطینه شدید را که 10 مورد از اقدامات سراسری در این کشور را در بر می گیرد، معرفی کرد.
وی گفت که کارشناسان وزارت بهداشت در رابطه به پیش‌بینی روند ابتلا به کرونا و زیرساخت‌های مورد نیاز، 3 سناریو را در نظر گرفته‌اند.

طبق سناریوی اول چنانچه قرنطینه مجدد وضع نشود، تا پایان ماه اوت هر روز 27 هزار مورد به کرونا مبتلا خواهند شد که نیاز به بستری شدن خواهند داشت. در این صورت وجود بیمارستان 300 هزار تخت خوابی و موقت لازم خواهد بود.

بر اساس سناریوی دوم با وضع قرنطینه سراسری برای 2 هفته، روزانه 7 هزار مورد بستری پیش خواهد آمد که تا پایان ماه اوت نیاز به وجود 80 هزار تخت بیمارستانی خواهد بود.

سناریوی سوم برقراری قرنطینه 4هفته‌ای را در نظر دارد که طبق آن تا پایان ماه اوت روزانه 2500 نفر بیمار مبتلا به کرونا بستری شده و ضرورت بیمارستانی در حدود 30 هزار تخت خواهد بود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت قزاقستان، تا یک روز پیش در این کشور 41055 مبتلا به کرونا ثبت شده که از این تعداد 13845 نفر بهبود یافته‌اند.

تعداد جان‌باختگان این ویروس 188 نفر معرفی شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول