اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ضرورت نظارت مؤثر و کارآمد بر بازار

فرماندار رفسنجان گفت: دستگاه‌های نظارتی، نظارت مؤثر و کارآمدی بر بازار داشته باشند.

ضرورت نظارت مؤثر و کارآمد بر بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، مجید فصیحی‌هرندی در جلسه نحوه نظارت بر بازار اظهار داشت: مسأله کرونا در مسائل اقتصادی اثرگذار بوده اما با توجه به شرایطی که داریم ممکن است مجبور شویم به محدودیت‌های قبل برگردیم.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: گرانفروشی پدیده‌ای است که عده‌ای از موقعیت‌های حاکم بر جامعه سوءاستفاده می‌کنند و ایجاد می‌شود که باید بتوانیم به خوبی بر بازار نظارت کنیم.

وی ادامه داد: گرانی بحثی اقتصادی‌ست که  از هزینه‌های تولید، خدمات، منابعی که باید صرف شود و عرضه و تقاضا و شرایط جهانی و...ایجاد می‌شود، همچنین در زمینه عرضه کالاهایی که باید به طور طبیعی و معمولی عرضه شود اما عده‌ای به هر دلیل کالا را نگه می‌دارند تا بتوانند در یک شرایط قیمت‌های غیرمتعارف بر مردم تحمیل کنند.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی، نظارت مؤثر و کارآمدی بر بازار داشته باشند، همچنین کیفیت خدمات هم باید نظارت شود، کمبود نیروی ناظر و  وسایل نقلیه نباید بهانه باشد چون ما نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز را تأمین می‌کنیم. باید بر اساس قوانین و مقررات حضورشان در بازار پررنگ‌تر شود که مردم احساس کنند به شکایات‌شان رسیدگی می‌شود و در این خصوص با عدالت برخورد شود.

وی بیان کرد: در شرایط جنگ همه جانبه به لحاظ سیاسی و اقتصادی هستیم و یک جنگ با ویروس کرونا داریم که به تنهایی تبعات خاص خود را دارد و همه باید وظایف‌مان را در جای خود انجام دهیم تا بتوانیم بر این مشکلات پیروز شویم.

واحدهای صنفی متخلف با نصب پارچه معرفی شوند

شاهین حریری رئیس صنعت، معدن و تجارت رفسنجان بیان کرد: بحث نظات و رصد بازار جزء وظایف ذاتی اداره صمت است و علی‌رغم محدودیت‌هایی که داریم تلاش کردیم به طور روزانه بازار را رصد کنیم.

وی ادامه داد: گشت‌های ویژه مشترک با ارگان‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی، غذا و دارو، فرمانداری و ...داریم مشکلی که وجود دارد و اکثریت مردم ناراضی هستند بحث گرانی‌هاست، در خصوص شکر واحدهای صنفی تخلفات زیادی داشند واحد صنفی داریم که دو تا سه بار پرونده تشکیل شده اما به کار خود ادامه می‌دهد.

حریری تصریح کرد: باید موارد قانونی بازدارنده اعمال شود اگر در این زمینه بتوانیم ارتباطی با تعزیرات داشته باشیم و خروجی پرونده‌هایی که به تعزیرات ارجاع داده می‌شود را داشته باشیم وضعیت واحدهای متخلف را می‌توانیم ببینیم، وقتی مردم می‌بینند واحد صنفی همچنان به تخلف خود ادامه می‌دهد فکر می‌کنند نظارتی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اگر واحد صنفی متخلف که تخلف او تکرار می‌شود و تخلفش از سقف قانونی هم بیشتر می‌شود با نصب پارچه مشخص شود،  مردم هم قانع می‌شوند.

ایرا‌ن‌پور مسئول تعزیرات حکومتی رفسنجان اظهار کرد: با گشت‌های مشترک درچندین نوبت پرونده گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه تشکیل شده و اکثریت متنبه شدند.

وی ادامه داد: رای‌های تعزیرات شفاف بوده و اگر تقاضا شود در اختیار صمت قرار می‌دهیم در خصوص تکرار تخلف و نصب پارچه و تعطیلی طبق قانون متخلفی که در طول یک سال تکرار تخلف گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه داشته باشد هم تعطیلی می‌زنیم و هم در مواردی لغو پروانه کسب هم داریم.

ضرورت نظارت بر واحدهای صنفی در روستاها

محمد تقی‌زاده مسئول بسیج اصناف شهرستان رفسنجان بیان داشت: بعضی افراد در بازار اخلال ایجاد می‌کنند و بر تخلف خود پافشاری دارند که باید برخورد جدی با آنها شود.

مصطفی بخشی، بخشدار مرکزی رفسنجان ابراز داشت: عمده خریدهای ما از مغازه‌های رفسنجان انجام می‌شود در روستاها گرانفروشی و اعتراضات مردمی داریم در خواست داریم بازرسی حتما از روستاها هم انجام شود.

وی گفت: با توجه به اینکه بخش‌های مجاور اتاق مستقل دارند، و اصناف بخش مرکزی زیر نظر اتاق اصناف هستند، بازرسی ویژه از روستاهای این یخش انجام شود و خودرو هم در اختیارشان قرار می‌دهیم که مردم دلگرم باشند که نظارتی وجود دارد.

افزایش قیمت‌های افسارگسیخته بازار را از کنترل خارج کرده است

جلالی رئیس اتاق اصناف رفسنجان اظهار داشت:  زمانی که قیمت مصوبی در بازار نداریم چه برخوردی می‌توانیم داشته باشیم افزایش قیمت‌های بی‌رویه و افسارگسیخته بازار را از کنترل خارج کرده است.

وی بیان داشت: لاستیک خودرو که افزایش پیدا می‌کند روی تولیدات محصولات پایین دستی افزایش قیمت دارد و شوک به بازار وارد می‌کند، با افزایش قیمت دلار بازار هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول