اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مسوولان حقوق شهروندی تسهیلگر امور مراجعین در آموزش و پرورش باشند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از مسوولان حقوق شهروندی شهرستان‌ها و مناطق خواست تسهیل‌گر امور مراجعین در آموزش و پرورش باشند.

مسوولان حقوق شهروندی تسهیلگر امور مراجعین در آموزش و پرورش باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی ظهر امروز در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان که با شرکت مسوولان حقوق شهروندی و امنیت عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ به بیان نکات و توصیه‌هایی پیرامون رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع پرداخت و بر اجرای دقیق برنامه‌های صیانت از حقوق شهروندی در سطوح مختلف اداری و آموزشی تاکید کرد.

وی اظهارداشت: بیشتر برنامه‌های حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش در راستای صیانت از حقوق شهروندی اجرا می‌شود.

سلامت مردم بویژه دانش‌آموزان، اولیا و همکاران فرهنگی مورد توجه باشد

وی رفتار مناسب با مراجعین را یکی از نکات کلیدی و از ماموریت‌های اصلی مسوولان حقوق شهروندی ادارت آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق عنوان کرد و گفت: در این برهه از زمان که ویروس کرونا جامعه ما را تهدید می‌کند سلامت مردم بویژه دانش‌آموزان، اولیا و همکاران فرهنگی بسیار مهم است و مسوولان حقوق شهروندی این موضوع را باید به صورت جدی پیگیری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه در فصل ثبت نام، درخواست‌های مردمی برای ثبت نام دانش‌آموزان زیاد می‌شود؛ گفت: مسوولان حقوق شهروندی باید همانند یک آلارم عمل کرده و هرجایی که احساس کردند که موضوع حقوق شهروندی باید مورد توجه قرار گیرد موضوع را پیگیری و به انجام برسانند.

درخواست مدیرکل آموزش و پروش کردستان از ادارات شهرستان‌ها برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی

قربانی پیگیری حقوق شهروندی و تلاش برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان در عرصه تعلیم و تربیت را یکی از مطالبات و خواسته‌های جدی خود از مسوولان حقوق شهروندی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق بود.

وی همچنین از مسوولان حقوق شهروندی شهرستان‌ها و مناطق خواست، گزارش اقدامات، مدارک و مستنداتی که از سطح وزارت و اداره‌کل آموزش و پرورش از آنان خواسته می‌شود را با جدیت پیگیری کرده و ضمن مستندسازی برنامه‌ها و فعالیت‌ها نتایج اقدامات را در سریعترین زمان ممکن به دبیرخانه ستاد صیانت از حقوق شهروندی واقع در اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان ارسال نمایند.

وی تسهیل‌گیری در امور مراجعین را از ماموریت و وظایف اصلی مسئولین حقوق شهروندی شهرستان‌ها و مناطق عنوان کرد و اظهارداشت: در این راستای باید تمامی بسترهای لازم برای تسهیل‌گری در امور فراهم شود.

 فوریه غفاری مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش استان و مسئول دبیرخانه استانی ستاد صیانت نیز در ابتدای این نشست گزارشی از اقدامات دبیرخانه ستاد صیانت استان را ارایه کرد و از مسوولان حقوق شهروندی خواست اهم برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را که در راستای اجرای برنامه صیانت از حقوق شهروندی است به دبیرخانه ارسال کنند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول