اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

20 روستای رابر فاقد راه ارتباطی هستند

فرماندار رابر گفت: 20 روستای بالای 50 خانوار این شهرستان فاقد راه ارتباطی هستند.

20 روستای رابر فاقد راه ارتباطی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رابر، امیرحیدری در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: ۶۷ درصد مردم رابر در بخش کشاورزی فعال هستند که این موضوع بیان‌گر عدم توسعه منطقه است که زیرساخت‌های شهرستان نیازمند توجه ویژه است.

فرماندار رابر بیان داشت: حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان رابر و معرفی شهرستان به عنوان مرکز ملی مبارزه با کرم خراط درختان گردو به عنوان اولین محصول اقتصادی این شهرستان پیامدهای مثبتی خواهد داشت.

وی با اشاره به گوشه‌هایی از عملکرد ادارات شهرستان گفت: در بخش کشاورزی با اختصاص اعتبارات ظرف ۲سال ۱۲۵قنات لایروبی، 4 هزار و 700 متر جدول بتونی و۱۳کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است.

امیرحیدری کشت گیاهان دارویی، طرح اصلاح دام با پرورش بز سانن، احداث کارخانه فرآوری عسل، کارخانه آسفالت، در حال اجرابودن ۱۳مدرسه توسط خیران، تصویب طرح هادی همه روستاها، آماده شدن مخزن آب شماره ۲ و کلنگ‌زنی مخزن شماره ۳، احداث  ۴۵بند آبخیزداری، تجهیز بیمارستان، بهره‌مندی ۴۴روستا از امکانات ورزشی را از فعالیت های صورت گرفته عنوان کرد.

فرماندار رابر نداشتن پست برق، تصفیه‌خانه آب برای انتقال آب از سد رابر به شهرستان، ۲۰ روستای بالای ۵۰ خانوار فاقد جاده، اینترنت و مخابرات و مشکلات فرستنده‌های دیجیتال صداوسیما را از چالش‌های مهم عنوان کرد و خواستار همکاری نماینده و سایر مسئولان برای برطرف کردن این مشکلات شد.

وی از آبرسانی به روستاهای توکل‌آباد، پای زبر و زربران با حمایت خیران خبرداد.

هنزاء شهری بدون زیرساخت‌های شهری

حجت‌الاسلام یاور نجم‌الدینی امام جمعه هنزاء بیان داشت: مسئولیت در نظام اسلامی برای ما امانت است که باید برای حل مشکلات مردم اقدام کنیم.

وی با دعوت از شورای اداری شهرستان برای برگزاری جلسه بعد در هنزاء جهت بررسی مشکلات این بخش گفت: روستاهای سرهنگر هنزا از آب آشامیدنی سالم بی‌بهره‌اند.

امام جمعه هنزا یکی دیگر از مشکلات شهر هنزا را واگذاری زمین‌های منابع طبیعی به مسکن و شهرسازی برای تغییر کاربری عنوان کرد که برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده و خواستار رفع این مشکل شد.

وی از عدم وجود بانک و عابربانک در شهر هنزا گلایه کرد و افزود: هنزا شهر است، اما فاقد زیرساخت‌های شهری است.

زیرساخت‌های امنیتی رابر مناسب نیست

ناصری فرمانده نیروی انتظامی رابر با بیان اینکه هر منطقه‌ای که می‌خواهد در حوزه اقتصادی شکوفا شود باید در حوزه امنیتی خودکفا باشد، تصریح کرد: متاسفانه زیرساخت‌های امنیتی شهرستان رابر مناسب نیست.

وی عنوان کرد: با گذشت  پس از ۱۰سال از استقرار فرماندهی انتظامی رابر این فرماندهی ساختمان اداری ندارد.

ناصری ‌با بیان اینکه از مسیر قد رودخانه بزرگترین محموله‌های مواد مخدر و افاغنه  تردد می‌کنند، ادامه داد: علی‌رغم تصویب پاسگاه در هلیل‌رود ساختمان برای استقرار  پاسگاه نداریم.

وی با اشاره به اینکه این فرماندهی در کمتر از دو سال موفق به کشف ۱۵ تن مواد مخدر از سوداگران مرگ شده و بیشترین افاغنه از این مسیر تردد می‌کنند، اضافه کرد: طی این مدت کشف بیش از  ۲۰۰هزار لیتر سوخت قاچاق داشتیم و هر روز شاهد کشف کالای قاچاق هستیم.

فرمانده انتظامی رابر خاطرنشان کرد: با همکاری شورای تامین در استان اولین شهرستانی هستیم که توانستیم ورودی و خروجی روستاها را مجهز به دوربین مداربسته کنیم که قریب به ۳۰ درصد کار انجام شده و مابقی در دستور کار است که خوشبختانه توانستیم ۷۰ درصد کاهش سرقت داشته باشیم.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول