اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

منافع برخی مسئولان با قاچاق کالا گره خورده است

رئیس کل دادگستری همدان با بیان اینکه منافع برخی مسئولان با قاچاق کالا گره خورده و بر این مشکل دامن می زنند، گفت: مبارزه با قاچاق کالا هرچند که هزینه‌هایی به دنبال دارد، اما شدت گرفته است.

منافع برخی مسئولان با قاچاق کالا گره خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ محمدرضا عدالتخواه ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با اشاره به اینکه وضعیت کنونی بازار و اقتصاد کشور ناشی از تحریم و سوءمدیریت‌هاست اظهار کرد: با این وجود برای برون‌رفت از این مشکلات، عمل به منویات رهبری به ویژه در سال جاری که با عنوان "جهش تولید" نامگذاری شده، اهمیت بالایی دارد.

وی حل مشکلات و ایجاد ثبات اقتصادی ار در گرو عمل به منویات رهبری دانست و اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی با اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه می تواند از تخلف در صنوف مختلف جلوگیری کند و این گونه می‌توان انتظار داشت که نتیجه کارها و برنامه‌ها برای مردم ملموس بوده است.

* پدیده شوم قاچاق مانع اصلی رشد تولیدات داخل و تجارت و اشتغال است

رئیس کل دادگستری همدان افزود: خطرات جدیدی مانع تولید، تجارت و اشتغال شده و این حوزه را تهدید می‌کند و حتی مانع رشد تولیدات داخلی می‌شود که آن پدیده شوم قاچاق کالا است.

وی تصریح کرد: برخی افراد سودجو با هدف اعمال نفوذ در پرونده‌های قاچاق کالا، با عناوین فریبنده‌ای همچون تأمین نیاز مردم و جامعه، کالای قاچاق خود را قاچاق ندانسته و عمل خلافشان را توجیه می‌کنند.

عدالتخواه عنوان کرد: در اینجا باید فعالان عرصه تعزیرات حکومتی و قضاتی که آنان را همراهی می‌کنند از نفوذ افراد سودجو در هر سطحی به پرونده‌های مرتبط با قاچاق کالا جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: متأسفانه در زمینه قاچاق کالا گاهی پیش آمده که منافع برخی از مسئولان هم با آن گره خورده و بر این مشکل دامن می‌زنند، با این حال مبارزه با قاچاق کالا هرچند که هزینه‌هایی به دنبال دارد، اما شدت گرفته است.

*اجرای خوب قوانین مانع بزرگی برای جلوگیری از اعمال نفوذ در پرونده های قاچاق کالا

رئیس کل دادگستری استان همدان ادامه داد: قاچاق در هر نوع آن مضر است چه برای تولیدکننده و مصرف‌کننده و چه برای چرخه اقتصادی، از این رو باید با اجرای خوب و مناسب قوانین مانع بزرگی برای گسترش قاچاق ایجاد کرد.

وی گفت: باید از هر گونه اعمال نفوذ در این حوزه جلوگیری شود تا سودجویان مسیر مبارزه با قاچاق کالا را با عناوین به ظاهر موجه و رنگ لعاب، منحرف نکنند.

در این آیین از تلاش ها و زحمات بیش از هفت ساله «علیرضا حسن‌پور» تجلیل و «داریوش جودکی» به عنوان مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی همدان معرفی شد.

انتهای پیام/ 89001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول