اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر چند ساعته اردوغان به قطر

رئیس‌جمهور ترکیه در یک سفر کوتاه وارد قطر شد و پس از دیدار با مقامات این کشور، دوحه را ترک کرد.

سفر چند ساعته اردوغان به قطر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز پنجشنبه (دیروز) در اولین سفر خارجی خود پس از شیوع ویروس کرونا  و در بحبوحه بحران‌های متعدد منطقه‌ای وارد قطر شد.

به نوشته اسپوتنیک، وی در دیدار با «تمیم بن حمد» امیر قطر، درباره راههای افزایش روابط استراتژیک میان دو کشور در زمینه اقتصادی، سرمایه‌گذاری، انرژی و نظامی گفت‌و‌گو کرد.

مسأله بحران‌های منطقه‌ای به ویژه فلسطین، لیبی، سوریه و یمن، دیگر موضوع مهم گفت‌و‌گوهای دو طرف در این سفر کوتاه بود.

حساب کاربری منتسب به «تمیم بن حمد» در توئیتر در این خصوص نوشت: «با سفر رئیس‌جمهور، برادر اردوغان، از عمق روابط دو ملت قطر و ترکیه ابراز شادمانی می‌کنیم و یادآور فرهنگ و جغرافیای مشترک میان ترکیه و کشورهای عربی هستیم که اساس همکاری سازنده برای توسعه منطقه و ثبات آن را فراهم آورده است.»

امضای توافقنامه تبادل ارز دو کشور (ریال قطر و لیر ترکیه) میان بانک‌های مرکزی دو کشور،  توافق همکاری‌های صنعتی و تکنولوژی و تفاهمنامه میان آژانس سرمایه‌گذاری قطر و دفتر سرمایه‌گذاری وابسته به ریاست‌جمهوری ترکیه مهم‌ترین نتایج اعلامی این سفر بوده است.

 

اردوغان پس از دیدار با تمیم بن حمد و توقف چند ساعته در قطر، این کشور را به مقصد ترکیه ترک کرد.

ترکیه و  قطر در سال‌های گذشته به خصوص پس از تنش میان دوحه و کشورهای محور سعودی در ژوئن ۲۰۱۷، روابط خود را به سطح راهبردی توسعه داده‌اند و ترکیه اقدام به تأسیس چندی پایگاه نظامی در قطر کرده است. دو کشور همچنین در بسیاری از کشورها به خصوص در لیبی در یک جبهه قرار دارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول