اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دستگاه‌های نظارتی به صورت جدی با عاملان افزایش قیمت‌ها برخورد کنند

امام جمعه اراک گفت: سهم مسکن در زندگی مردم باید ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد، در حالی که شاهد هستیم این سهم بسیار بیشتر از این میزان است و باید دستگاه‌های نظارتی به صورت جدی با عاملان افزایش قیمت‌ها برخورد کنند.

دستگاه‌های نظارتی به صورت جدی با عاملان افزایش قیمت‌ها برخورد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک اظهار کرد: امروز شرایط اقتصادی کشور  شرایط بسیار سختی است و برای عبور از این شرایط سخت همه باید آستین‌ها را بالا زده و همت کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه قیمت مسکن روز به روز در حال افزایش است و هیچ نظارتی بر آن نیست، دولت نباید بازار مسکن را به حال خود رها کند، ضروری است دستگاه‌های نظارتی به صورت جدی با عاملان افزایش قیمت‌ها برخورد کنند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه نباید اجازه داد عده‌ای با سواستفاده از شرایط ارزی و فروش نفت موجب بروز هرج و مرج در بازار شوند، گفت: دولت، مجلس، سازمان بازرسی و تعزیرات حکومتی باید با جدیت بر بازار قیمت‌ها نظارت داشته و اجازه سوءاستفاده و ظلم به مردم را ندهند.

دری‌نجف‌آبادی نظارت بر ساخت و ساز مسکن و وضعیت مصالح ساختمانی را یکی از راه‌های کنترل قیمت مسکن دانست و افزود: سهم مسکن در زندگی مردم باید ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد، در حالی که شاهد هستیم این سهم بسیار بیشتر از این میزان است، رهاسازی بازار مسکن از سوی دولت فشار مضاعفی را به مردم وارد می‌کند، که لازم است دولت نگاه حمایتی از مردم داشته باشد و تسهیلات کمک هزینه مسکن را در اختیار افراد فاقد مسکن قرار دهد.

وی با تاکید بر لزوم جدی نظارت  دولت بر قیمت‌ها گفت: یک روز شاهد از بین بردن جوجه‌ها هستیم و روز دیگر بازار مرغ با کاهش جوجه‌ریزی مواجه می‌شود، اینها نشانه نبود برنامه‌ریزی است که باید دولت و مجلس برای رفع این مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

امام جمعه اراک ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع) بیان داشت: اسلام واقعی اسلام اهل بیت (ع) است، اسلام همواره به برابری انسان‌ها تاکید دارد و تفاوتی میان عرب و عجم قائل نیست.

دری نجف‌آبادی گفت: باید بکوشیم  مدرسه اسلام را به نسل های آینده و جهان معرفی کنیم.

 وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح رزمایش مومنانه خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح تاکنون 170 هزاربسته معیشتی در استان توزیع شده که روز گذشته نیز سه هزار بسته حمایتی در استان توزیع شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول