اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

امدادرسانی هلال احمر به 2 حادثه در ارتفاعات شمال تهران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر استان تهران به دو حادثه ای که در شمال تهران رخ داد، امداد رسانی کردند.

امدادرسانی هلال احمر به 2 حادثه در ارتفاعات شمال تهران

شاهین فتحی امروز در حاشیه بازدید از پایگاه‌های کوهستان هلال احمر شهرستان شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شمیرانات اظهار کرد: با گرم شدن هوا، تعداد کوهنوردان با وجود تأکید ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا همچنان رو به افزایش است.

وی افزود: در اواخر هفته امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان تهران همواره در حال امدادرسانی به کوهنوردان حرفه‌ای و آماتور هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران بیان کرد: از صبح امروز عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران به دو حادثه در ارتفاعات شمال تهران امدادرسانی کردند.

فتحی ادامه داد: حادثه اول صبح امروز رخ داد که مربوط برخورد یک کودک ۱۰ ساله در ارتفاعات فشم بود که این بلافاصله یک تیم نجات از پایگاه کوهستان دربند به موقعیت اعزام شدند.

وی تصریح کرد: نجاتگران پس از رسیدن به کودک ۱۰ ساله و ارزیابی‌ها، متوجه شدند که این کودک از ناحیه زانو دچار مشکل شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: اقدام‌های اولیه انجام و پس از فیکس کردن، مصدوم را به پایین ارتفاعات انتقال و جهت چرخه درمانی به اورژانس تحویل دادند.

فتحی به حادثه دوم اشاره کرد و گفت: حادثه دوم در ارتفاع چهار هزار متری قله کلون رخ داد و آقایی ۵۰ ساله از ارتفاع سقوط کرد.

وی به صعب العبور بودن منطقه اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه زمان در امداد رسانی بسیار مهم است، درخواست امداد هوایی برای این حادثه شد و علاوه بر اعزام دو تیم امداد کوهستان از هلال احمر شهرستان شمیرانات، تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران نیز با بالگرد به محل حادثه اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران عنوان کرد: پس از حدود چهار ساعت عملیات نجات در ارتفاع، مصدوم که از ناحیه سر و صورت و نیز کمر و پای چپ دچار آسیب شدید شده بود به محل امن انتقال و با بالگرد به مرکز درمانی اعزام شد.

فتحی ادامه داد: یک مورد حادثه شکستگی سر نیز گزارش شده بود که عوامل مستقر در پایگاه امداد و نجات شیرپلا، مصدوم را به صورت سرپایی مداوا کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۹/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول