اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گروه‌‎های فلسطینی: اقدام اخیر فتح و حماس زمینه آشتی فراگیر را فراهم کرده است

اعضای ارشد گروه‌های مختلف فلسطینی توافق اخیر فتح و حماس برای مقابله با اشغال کرانه باختری را گامی مثبت ارزیابی و بر مشارکت همه برای مقابله با چالش‌ها تأکید کردند.

گروه‌‎های فلسطینی: اقدام اخیر فتح و حماس زمینه آشتی فراگیر را فراهم کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، واکنش طرف‌های مختلف فلسطینی به کنفرانس خبری مشترک میان دو عضو ارشد جنبش‌های فتح و حماس در هفته گذشته و اعلام توافق بر سر مقابله با طرح اشغال کرانه باختری ادامه دارد.

جهاد اسلامی

«نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شبکه «المیادین» گفت: تلاش‌ها اکنون بر روی آغاز گفت‌وگوی ملی فراگیر میان تمام نیروهای فلسطینی متمرکز شده و حماس ما را در جریان تماس‌هایش با جنبش فتح قرار داده است.

وی افزود، پروژه ملی برای تشکیل جبهه داخلی با مشارکت همه و با هدف مقابله با چالش‌ها و فشارها باید احیا شود و بر روی چشم‌انداز مشترک میان تشکیلات خودگردان و گروه‌های فلسطینی جهت مقابله با طرح اشغال باید توافق شود.

عزام تأکید کرد، دیدار میان فتح و حماس برای سروسامان دادن به وضعیت فعلی ضروری است و امیدوار است که امید ملت فلسطین برای پایان اختلافات ناامید نشود.

وی افزود، پایان تفرقه میان گروه‌های فلسطینی منجر به سردرگمی تل‌آویو می‌شود و محاسبات این رژیم برای تسلط و محاصره را بر هم خواهد شد.

عزام تأکید کرد: کشورهای عربی حمایت لازم را از ما نداشته‌اند و برخی از آنها بر فلسطینی‌ها اعمال فشار می‌کنند.

جبهه مردمی

«ماهر الطاهر» از رهبران جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم گفت، این اقدام فتح و حماس، افق‌ها برای آشتی فراگیر فلسطینی را خواهد گشود. برای مقابله با اشغال کرانه باختری باید به اختلاف فلسطینی-فلسطینی پایان داد؛ اقدام فتح و حماس در مسیر صحیح است اما کافی نیست.

وی تأکید کرد، باید شرایط را تغییر داد و راهبردی جدید برای مرحله جدید اتخاذ کرد . ادامه تفرقه فلسطینی در سایه چالش‌های کنونی علیه مسأله فلسطین «دیوانگی» است.

فتح

«احمد حلس» عضو کمیته مردمی فتح هم گفت، فضای مثبت کنونی میان فتح و حماس نباید منحصر به این دو جنبش شود و باید به تمام گروه‌های فلسطینی تسری پیدا کند. اکنون لحظه مناسب برای کنار گذاشتن اختلافات فرا رسیده و همه باید این لحظه را دریابند.

وی خطاب به ملت فلسطین گفت: مسایل زیادی تغییر پیدا کرده و خطری همه را تهدید می‌کند. گام‌های آینده برای تمام کسانی که منافع ملت فلسطین برایشان مهم است، اطمینان‌بخش خواهد بود.

«صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی فتح هفته گذشته از آغاز کار ملی برای مقابله با طرح اشغال کرانه باختری خبر داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول