اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای طرح سرباز نخبگی در شرکت آبفای سمنان

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: طرح سرباز نخبگی در سال جاری در این شرکت اجرا می‌شود.

اجرای طرح سرباز نخبگی در شرکت آبفای سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سعید شایگان صبح امروز در جلسه کمیته تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اظهار کرد: رویکرد پژوهشی این شرکت بر استفاده از ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در حوزه صنعت آب و فاضلاب و اتکا به فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان در این بخش است.  

وی افزود: چارت سازمانی تعریف‌شده بعد از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی سابق از پنج معاونت به 6 معاونت گسترش یافته و دفتر تحقیقات به زیرمجموعه معاونت منابع انسانی و تحقیقات منتقل شده است.

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان سمنان بیان کرد: کاربردی کردن طرح آزمایشگاهی حذف فلزات سنگین با جاذب‌های طبیعی موجود در سمنان با ارزیابی اقتصادی آن با شرح خدمات تدوین‌شده در دفتر تحقیقات این شرکت مصوب و مقرر شد که انعقاد قرارداد در این زمینه با دانشگاه سمنان انجام شود.

شایگان افزود: از دیگر مباحث مطرح‌شده در کمیته، تحقق تأکیدات رهبر معظم انقلاب در استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی نخبگان برای توسعه و تعالی کشور و اجرای ماده سه اساسنامه بنیاد ملی نخبگان در راستای ارائه تسهیلات خدمت نظام‌وظیفه به نخبگان و استعدادهای برتر بود که مصوب شد در سال جاری طرح سرباز نخبگی در شرکت اجرا شود.

وی ازجمله مصوبات این کمیته را تصویب انعقاد قرارداد طرح پژوهشی «امکان‌سنجی بهره‌گیری از نسل دوم هیپو کلریت سدیم در ضدعفونی منابع آب سطحی با تکیه‌بر حذف مواد آلی طبیعی (اجرای پروژه در مقیاس آزمایشگاهی)» با شرکت کلران عنوان کرد.

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ادامه داد: کمیته تحقیقات از انعقاد این طرح چندین هدف را دنبال می‌کند که می‌توان از ارتقای دانش فنی در منابع ضدعفونی آب‌های سطحی که در کشور و جهان کاربرد دارد و گسترش ارتباط صنعت و شرکت نام برد.

همچنین لزوم پیاده‌سازی سامانه جامع تحقیقات در شرکت آب و فاضلاب استان سمنان یکی دیگر از مصوبات این کمیته بوده است. 

در این جلسه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان از اعضای کمیته تحقیقات که نقش مؤثری در تحقق اهداف در سال ۱۳۹۸ داشته‌اند، با اهدای لوحی تقدیر کرد و اولویت‌های تحقیقاتی مورد تأیید وزارت نیرو در جلسه مطرح شد و موردبحث قرار گرفت. 

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول