اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ابتلای ۲۲ نفر از کادر درمان ملایر به کرونا/ وضعیت قرمز است

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر از ابتلای ۲۲ نفر از کادر درمان ملایر به کرونا خبر داد و گفت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز ملایر توسط وزارت بهداشت از مردم درخواست داریم هشدارها را جدی بگیرند.

ابتلای ۲۲ نفر از کادر درمان ملایر به کرونا/ وضعیت قرمز است

 محسن ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه در روزهای اخیر آمار مبتلایان به  کرونا در این شهرستان افزایش داشته و طبق اعلام وزارت بهداشت وضعیت ملایر از هشدار به قرمز تغییر یافته است اظهار کرد: از اواخر خردادماه شاهد روند افزایش بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد افراد مبتلا به کرونا در شهرستان مربوط به کسانی است که در مراسم‌ عروسی، عزا، مهمانی‌های خانوادگی و تجمع‌ها شرکت داشته‌‌اند از مسوولان شهرستان خواست هر چه سریعتر  جلوی برگزاری این برنامه‌ها از جمله مراسم عروسی گرفته شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه ۱۲۰ تخت شامل ۶۰ تخت در  بیمارستان امام حسین(ع) و ۶۰ تخت در بیمارستان غرضی ملایر برای بیماران کرونا در نظر گرفته شده است گفت: تقریبا همه تحت‌ها در حال پر شدن است.

وی اکسیژن را نیاز اولیه بیماران مبتلا به کرونا دانست و افزود: با توجه به بالا رفتن آمار کرونا ممکن است با کمبود پرسنل و کمبود تجهیزات اکسیژن‌ساز مواجه شویم، البته در حال حاضر مشکلی در این زمینه نداریم.

ترکاشوند با بیان اینکه  تاکنون بیش از ۲۲ نفر از کادر درمان ملایر به این بیماری مبتلا شده‌اند و در حال حاضر نیز تعدادی از کادر درمان جزو بیماران ما هستند افزود:  متاسفانه بسیاری از مردم همچنان در تجمعات و مراکز عمومی حضور پیدا می‌کنند و به فکر خود و دیگران نیستند.

وی  با بیان اینکه  تاکید ما همچنان ماندن در خانه و بیرون رفتن فقط برای انجام کارهای ضروری است گفت: از همشهریان درخواست داریم برای حفظ سلامتی خود از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها به شدت پرهیز کرده و در صورت لزوم برای حضور در خیابان‌ها و مکان های عمومی حتما از دستکش و ماسک استفاده کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه طبق  اعلام بهداشت جهانی ماسک‌ تا ۹۵ درصد می‌تواند از شیوع کرونا پیشگیری کند بنابراین به مردم توصیه می شود حتما از ماسک استفاده کنند گفت: این روزها باید کرونا را بیش از هر زمان دیگری جدی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: کلینیک ویژه فخریه بعدازظهرها و مرکز جامع سلامت ۱۶ ساعته در باغ گل با پزشکان متخصص در حال خدمات‌رسانی به افراد مشکوک به بیماری کرونا هستند و پس از ویزیت بیماران، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول