اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ویروس کرونا به احتمال زیاد حاصل دستکاری انسان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: با توجه به رفتارهای عجیب و غریب کرونا ویروس این احتمال که ویروس حاصل دستکاری انسان باشد بسیار بالا است.

ویروس کرونا به احتمال زیاد حاصل دستکاری انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین کریم، رئیس انشگاه علوم پزشکی استان البرز، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات این مجموعه برگزار شد، گفت: همه انتظار داشتن پیک اول کرونا در استان البرز سنگین تر و با مرگ و میر فراوان پشت سر گذاشته شود، اما با همکاری همه نهادهای مربوطه و همکاری مردم از این اتفاق جلوگیری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه در بسیاری از استان‌های سفید و آبی کشور شیوع کرونا اتفاق افتاده است و حمله دوم کرونا با سرعت و شتاب بیشتر در حال وقوع است، ادامه داد: این حمله غافلگیرانه است و انتظار داشتیم طبق روند نزولی کرونا در هفته‌های گذشته این بیماری به خاموشی برسد اما متاسفانه غافلگیر شدیم و حجم پر سرعتی از بیماری درحال شیوع است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه با همکاری و همراهی همه جانبه خواهیم توانست این حمله را از سر بگذرانیم و موفق شویم، اظهار کرد: یک تجربه خوبی را پشت سر گذاشتیم و سرمایه این روزهای سخت ما خواهد بود، در این مرحله تنها یک اسلحه داریم و آن هم آگاهی بخشی و استفاده از فرهنگ و همکاری خود مردم برای مراقبت است.

کریم نقش اصحاب رسانه را در آگاهی بخشی به مردم برشمرد و بیان کرد: این روزها اصحاب رسانه همچون پرستاران نقش پررنگی دارند و امروز نیاز داریم تا با آگاهی بخشی فراوان مردم از خودشان مراقبت کنند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره با تعطیلی اماکن و مراکز همراه نیستیم، تأکید کرد: اقشار مردم باید به خودی خود مراقبت‌های بهداشتی را داشته باشند تا از روند تند شیوع بیماری جلوگیری شود.

آخرین اخبار 24 ساعت گذشته کرونا در البرز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در ادامه با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 71 نفر در بیمارستان‌های البرز بستری شدند، گفت: همچنین در روز گذشته یک نفر قطعی کرونا جان باخت و 11 نفر مشکوک و محتمل از بین رفتند.

وی افزود: در حال حاضر 455 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند که 114 نفر از آنها زیر 50 سال سن دارند. این در حالی است که 142 نفر از افراد بستری شده به صورت قطعی کرونا دارند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: 91 نفر از بیماران بستری شده کرونا در البرز در بخش آی سی یو هستند و وضعیت عمومی خوبی ندارند، همچنین 51 نفر از این تعداد توسط دستگاه قادر به نفس کشیدن هستند و شرایط خیلی بدی دارند.

وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته 511 نفر به صورت سرپایی به مراکز درمانی مراجعه کردند که این آمار طی هفته گذشته تا 900 نفر هم افزایش یافت و نگران کننده بود.

کریم بیشترین خطرپذیری مرگ بیماری کرونا 75 تا 85 ساله‌ها برشمرد و تصریح کرد: میانگین بالاترین تعداد فوت شدگان 65 تا 70 سال بوده است.

وی با اشاره به اینکه آمار کادر درمان مبتلا به کرونا در استان البرز 158 مبتلا پرستار مشکوک به کرونا در استان البرز داشته ایم، افزود: در مجموع بیش از 140 نفر مشکوک به کرونا و حدود 200 نفر مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه 5 نفر از کادر درمان حال مساعدی ندارند، اضافه کرد: هیچ پزشکی بر اثر کرونا از بین نرفتند، اما دو پزشک البرزی که مبتلا به کرونا بودند از بین رفتند.

به گفته دکتر کریم از ابتدای شیوع بیماری در استان البرز 9 هزار و 419 نفر کل بیماران مشکوک، محتمل و قطعی کرونا در البرز داشته ایم که از این تعداد 8 هزار و 502 نفر با حال مساعد ترخیص شدند و 433 نفر مرگ بیماران قطعی کرونا را داشته ایم.

وی اضافه کرد: اگر شهروندان بتوانند حوزه بهداشت و درمان را کنترل و رعایت کنند سونامی شیوع کرونا را پشت سر خواهیم گذاشت، اجباری شدن ماسک و شستن دست ها به صورت حتمی در دستورکار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز همچنان زرد است و به مرز قرمز شدن رسیده است، ادامه داد: با ادامه این روند و شیوع تند کرونا ویروس احساس می شود سونامی کرونا به سمت البرز در حال حرکت است و باید آگاهی در جامعه را افزایش دهیم چرا که لحاظ کردن محدودیت‌های سنگین نیازمند تأیید ستاد کرونا کشوری است.

احتمال می‌دهیم ویروس کرونا دست ساز باشد

به گفته دکتر کریم رفتارهای غیرعادی ویروس کرونا شک ما را به این سمت برده است که دست ساز است، چرا که از شرایط خاصی طبیعیت نمی‌کند و نمی‌توان درک کرد دقیقا چه اتفاقی می‌افتد!

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی از صنوف پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا ویروس را رعایت نمی‌کنند، بیان کرد: تمامی صنوف موظف هستند نظارت کافی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با هزینه تست بیماری کرونا ویروس، گفت: تعرفه تست کرونا در مراکز دولتی برای مردم رایگان است و دولت به ازای هر یک نفر 120 هزار تومان واریز می‌کند اما تعرفه مراکز خصوصی 600 هزار تومان اعلام شده است.

دکتر کریم تصریح کرد: ما داریم سعی می‌کنیم که قیمت مراکز خصوصی را کاهش دهیم تا مردم راحت تر بتوانند تست کرونا بدهند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول