اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تعلیق فعالیت نیروهای آمریکایی حاضر در کلمبیا

در پی شکایت تعدادی از سناتورهای کلمبیایی مبنی بر حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در این کشور، دادگاهی در کلمبیا به تعلیق موقت فعالیت نظامیان آمریکایی تا روشن شدن مسئله رای داد.

تعلیق فعالیت نیروهای آمریکایی حاضر در کلمبیا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آن که دادگاهی در کلمبیا حضور نیروهای آمریکایی در این کشور آمریکای جنوبی را غیرقانونی اعلام کرد، به این نیروها دستور داده شد برای ۴۸ ساعت فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورند.

به گزارش روزنامه «مورنینگ استار»، این حکم بعد از آن صادر شده که گروهی از سناتورهای مخالف دولت اعلام کردند «ایوان دوکه» رئیس‌جمهور کلمبیا عمداً الزام قانون اساسی در این خصوص که ورود نیروهای خارجی به کلمبیا باید در مجلس سنای این کشور به بحث گذاشته شود را نقض کرده است.

بنابر این گزارش، حدود ۵۳ نظامی آمریکایی اول ژوئن ظاهراً به عنوان بخشی از آنچه تیپ کمکی نیروهای امنیتی خوانده می‌شود، به کلمبیا اعزام شدند. این در حالی است که ونزوئلا که در همسایگی کلمبیا قرار دارد، همواره درباره فعالیت نیروهای آمریکایی در این کشور هشدار داده است؛ کشوری که از آن در ماه مه به عنوان پایگاهی برای کودتای نافرجام علیه دولت قانونی «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا استفاده شد.

دادگاه در شهرستان «کوندینامارکا» از این دادخواست حمایت کرد و از رئیس‌جمهور کلمبیا خواست درباره حضور نظامیان آمریکایی در این کشور به سنا گزارش دهد. تا آن زمان نیروهای آمریکایی باید همه فعالیت‌ها خود را به حالت تعلیق درآورند.

 ارتش ونزوئلا در سوم ماه مه حمله دریایی مزدورانی که با حمایت آمریکا از کلمبیا قصد ورود به  این کشور و ربودن مادورو را داشتند، خنثی کرد. بعدا مشخص شد که دو نفر از مزدوران بازداشت شده کارمندان شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی بودند. این دو اعتراف کردند که در برنامه آموزش نیروهای مخالف جهت ربودن مادرو نقش داشتند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول