اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

امسال 500 هزار راس دام در میدان دام گنبدکاووس خرید و فروش می‌شود

مدیرکل امور عشایری گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در عید قربان 500 هزار دام سبک و سنگین در میدان دام شهرستان خرید و فروش شود.

امسال 500 هزار راس دام در میدان دام گنبدکاووس خرید و فروش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، رضا علیپوری ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت میدان دام در زمان شیوع کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا و در موقع فعالیت میدان دام بیش از 10 هزار عدد دستکش و 10 هزار عدد ماسک در محوطه میدان دام برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توزیع شده است.
وی تصریح کرد: میدان دام گنبدکاووس بزرگترین میدان دام کشور و استان و تعیین کننده قیمت دام در سراسر کشور است.
مدیرکل امور عشایری گلستان با تاکید بر اجرای مصوبات ستاد کرونا شهرستان در این مکان ادامه داد: برای تضمین سلامت مردم و شهروندان امور عشایری تابع هر تصمیمی که ستاد کرونا برای تعطیلی یا فعالیت این میدان در نظر بگیرد خواهد بود و سلامتی شهروندان اولویت کار ما است.
وی با اشاره به کشاورزی و دامپروری بودن منطقه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه عید قربان هستیم و مطمئنا خرید و فروش دام در ایام همچنان ادامه خواهد داشت انتظار می‌رود با اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای مصوبات ستاد کرونا شهرستان این میدان فعالیت خود را داشته باشد.
علیپوری گفت: به منظور پیشگیری از هرگونه شیوع بیماری بین دام و انسان به ویژه ویروس کرونا یک دامپزشک و یک کاردان در میدان دام مستقر بوده تا نکات بهداشتی رعایت شود.
وی با بیان اینکه ضدعفونی کردن محوطه میدان دام به طور روزانه انجام می‌شود، بیان داشت: علاوه بر ضدعفونی کردن محوطه و میدان دام به طور مستمر آمادگی داریم تا با صرف هزینه بتوانیم تونل ضدعفونی کننده در ورودی درب میدان دام احداث کنیم.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول