اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اعمال محدودیت‌های کرونایی از روز یکشنبه در گلستان/هزار تخت بیمارستانی وارد چرخه خدمت می‌شود

استاندار گلستان با اشاره به وجود بیمار کرونایی در استان از اعمال محدودیت‌هایی به منظور کنترل و قطع زنجیره این ویروس از روز یکشنبه 15 تیرماه جاری در استان خبر داد.

اعمال محدودیت‌های کرونایی از روز یکشنبه در گلستان/هزار تخت بیمارستانی وارد چرخه خدمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار کرد: در حال حاضر 600 بیمار مبتلا به کرونا در استان گلستان وجود دارد، خوشبختانه در گرگان با کمبود تخت مواجه نیستیم، اما از روز یکشنبه 15 تیرماه محدودیت‌هایی اعمال می‌شود به دلیل اینکه مردم رعایت نکات لازم را نمی‌کنند و مجبوریم تصمیمات تلخ و ناراحت‌کننده‌ای اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 400 تخت بیمارستانی در استان وجود دارد، تصریح کرد: یک هزار تخت در آینده‌ای نزدیک وارد چرخه خدمت خواهد شد

استاندار گلستان با اشاره به وضعیت نامطلوب بخش فاضلاب استان افزود: طرح فاضلاب شهرستان گنبدکاووس پس از 30 سال هنوز به سرانجام خوبی نرسیده است که این مطلوب ما نیست.

* 34 شهردار و 908 دهیار عملیات عمرانی و بهسازی در گلستان را انجام می‌دهند

حق شناس با بیان اینکه 34 شهردار و 908 دهیار عملیات عمرانی و بهسازی در استان را انجام می‌دهند، گفت: سال گذشته تقریبا 580 میلیارد تومان اعتبارات شهرداری‌های استان بود که این میزان امسال دو برابر افزایش پیدا کرد که 40 درصد از اعتبارات مربوط به بودجه عمرانی و عملیات ساخت و ساز بوده است.

وی با اشاره به زیان‌ده بودن 30 شهرداری استان گلستان ابراز کرد: از تعداد 34 شهرداری استان فقط شهرداری‌های گرگان، گنبدکاووس و علی‌آبادکتول درآمدزا هستند.

استاندار گلستان بر لزوم پیگیری و رفع دغدغه‌های مردمی تاکید کرد و این مهم را مهمترین وظیفه مسوولان نظام برشمرد و گفت: خون هزاران شهید بر زمین ریخته شد تا مسوولان بتوانند خدمت صادقانه به مردم کنند.

حق شناس از پرداخت مطالبات گندمکاران و کلزاکاران استان خبر داد و افزود: 99 درصد مطالبات گندمکاران استان گلستان پرداخت شده است.

* سال آینده از نظر اقتصادی وضعیت مطلوب خواهد بود/ در شرایط تحریم در بازار به اندازه کافی کالا وجود دارد و هیچ کمبودی نیست

وی تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا را در سخت شدن وضعیت اقتصادی و معیشتی موثر دانست و گفت: اقتصاد کشور 10 درصد کوچکتر شده و کشور با رشد منفی روبرو شد، ما منکر گرانی و تورم نیستیم اما در شرایط تحریم در بازار به اندازه کافی کالا وجود دارد و هیچ کمبودی نیست.

استاندار گلستان ادامه داد: همانطور که سلامت و امنیت مردم برای ما مهم است معیشت مردم نیز اهمیت زیادی دارد گرچه در شرایط سختی قرار داریم اما از این شرایط عبور خواهیم کرد و سال آینده از نظر اقتصادی وضعیت مطلوب خواهد بود.

حق شناس با اشاره به وضعیت بخش کشاورزی استان گفت: قبل از انقلاب 3 هزار هکتار زهکشی در این منطقه صورت گرفته بود از سال 1392 تاکنون 50 هزار هکتار از اراضی استان گلستان زهکشی شده است.

وی از بهره‌برداری سدنرماب طی امسال خبر داد و گفت: این سد 25 درصد آب شرب مورد نیاز استان را تامین خواهد کرد و معادل سه سد موجود که در سنوات گذشته ایجاد شده معادل آن ذخیره و دارای ظرفیت است.

 به گفته حق‌شناس، امسال در کنار نیروگاه علی‌آبادکتول به کمک نمایندگان استان سه واحد نیروگاهی را به ظرفیت استان اضافه خواهیم کرد و سیکل ترکیبی با امکانات موجود بهترین خدمات‌دهی را به مردم عرضه کند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول