اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب‌الله اهانت روزنامه سعودی به مرجعیت شیعیان در عراق را محکوم کرد

رئیس هیأت شرعی جنبش حزب‌الله لبنان ضمن محکوم کردن انتشار کاریکاتوری موهن توسط یک روزنامه سعودی، اعلام کرد، آیت‌الله سیستانی همان کسی است که عراق را در مقابل تروریسم حفظ کرد.

حزب‌الله اهانت روزنامه سعودی به مرجعیت شیعیان در عراق را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اقدام روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در انتشار کاریکاتوری موهن علیه آیت‌‌الله سیدعلی سیستانی مرجعیت عالی شیعیان در عراق با واکنش «محمد یزبک» رئیس هیأت شرعی حزب‌الله روبرو شد.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، شیخ یزبک گفت، در جوامع رسانه‌هایی وجود دارند که نسبت به توپ و سلاح‌های مخرب، بدتر هستند و ضرر بیشتری وارد می‌کنند.

وی ضمن محکوم کردن کاریکاتور الشرق الاوسط افزود: آیت‌الله سیستانی عراق را از قوای تروریسم و تجاوز حفظ کرد و تنها نماد مرجعیت به شمار نمی‌رود بلکه نمادی ملی است.

شیخ یزبک در ادامه به وضعیت جاری لبنان و بحران اقتصادی در این کشور پرداخت و گفت: کوتاهی در انجام مسؤولیت، ما را به اینجا رسانده و هر کسی در جایگاه خودش مسؤول است و ما می‌توانیم بحران را حل کنیم.

وی تأکید کرد: اگر هدف خود برای تحقق امنیت و فراهم کردن زندگی کریمانه برای تمام لبنانی‌ها را یکی کنیم،  می‌توانیم در برابر قوای استکباری بایستیم؛ ما با اراده قادر به تحقق خودکفایی در همه زمینه‌ها هستیم.

شیخ عبدالامیر قبلان

شیخ «عبدالامیر قبلان» رئیس شورای عالی اسلامی شیعیان لبنان نیز ضمن محکوم کردن این اقدام روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد: مواضع آیت‌الله سیستانی و رویکردهای وی تضمین حفظ وحدت عراق و حاکمیت آن است، وی در شکست دادن تروریسم تکفیری در عراق و حمایت از بسط حاکمیت دولت عراق بر خاک این کشور صاحب فضل است.  

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول