اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

شعبه سیار تعزیرات حکومتی در قالب گشت مشترک در گنبدکاووس فعال است

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان گفت: به منظور نظارت بیشتر بر قیمت کالاها در بازار و پیشگیری از قاچاق کالا و ارز شعبه سیار تعزیرات حکومتی در قالب گشت مشترک در گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان فعال است.

شعبه سیار تعزیرات حکومتی در قالب گشت مشترک در گنبدکاووس فعال است

محمود رضا دنکوب امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان  اظهار کرد: اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس در راستای سیاست‌های عالی سازمان در امر نظارت «شعبه سیار» این اداره در قالب گشت مشترک را در شهرستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان فعال کرده است.
وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود بازار این اداره ضمن رصد و پایش ویژه با افراد سودجو و فرصت‌طلب در تخلفاتی مانند احتکار،گرانفروشی، اختفا، قاچاق کالا و ارز در حیطه صلاحیت خود در راستای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و شهروندان عزیز برخورد قاطع خواهد کرد.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان  با بیان اینکه موج گرانی کالا در بازار ریشه در مرکز کشور دارد، ادامه داد: نوسانات قیمت غیراصولی و گرانی در بازار، به‌هم‌ریختگی و از هم‌گسیختگی  که برخلاف قاعده و نظر کارشناسی دستگاه‌های نظارت بوده ریشه در مرکز کشور دارد و انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی امر مانند وزارت صمت همچون گذشته بر این تورم و گرانی نظارت بیشتری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: جدا از این موضوع این اداره با هرگونه افزایش قیمت خودسرانه و غیرمتعارف که برخلاف دستگاه‌های نظارتی توسط واحدهای صنفی،غیرصنفی و کارخانجات در حوزه شهرستان  صورت گیرد قاطعانه برخورد کرده و هیچگونه اغماضی در اینگونه برخوردها نخواهد داشت.
دنکوب با اشاره به طرح‌های ویژه نظارت در طول سال گفت: در راستای قانون و وظیفه رسیدگی که این اداره عهده‌دار است در طول سال طرح‌های ویژه نظارت انجام می‌شود که با توجه به نوسانات قیمت این نظارت به صورت ویژه‌تر و اخص صورت می‌گیرد.
وی در خصوص کالاهای مشمول طرح تنظیم بازار تاکید کرد: اداره تعزیرات حکومتی در تهیه، تامین و توزیع کالاهای مشمول طرح تنظیم بازار که توسط سازمان‌های خاص مانند اداره صمت و پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد هیچ نقشی نداشته و تنها مرجع رسیدگی در تخلفات احتمالی آن خواهد بود.

* واحدهای صنفی که برخلاف مصوبات ستاد مقابله با کرونا عمل کنند، یکماه پلمب می‌شوند
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان با تاکید بر برخورد قانونی با واحدهای صنفی که در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا پروتکل بهداشتی را رعایت نکنند، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل عدم رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط برخی از شهروندان متاسفانه شرایط شهرستان به لحاظ تعداد بستری‌شدگان مشکوک به کرونا مطلوب نیست و برای مقابله و پیشگیری از شیوع این بیماری ستاد مقابله با کرونا شهرستان محدودیت‌هایی را برای برخی از واحدهای صنفی اعمال کرده است.
وی افزود: در این رابطه واحدهای صنفی که برخلاف مصوبات ستاد مقابله با کرونا شهرستان عمل کنند به شدت برخورد شده و به مدت یکماه پلمب می‌شوند.
دنکوب گفت: همکاران اداره تعزیرات حکومتی در کنار دستگاه‌های متولی امر نظارت به عنوان حامی حضور فعال داشته و با اعضای تیم ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا نهایت تعامل و همکاری را دارند.

* بیش از 450 فقره پرونده به ارزش 13/5 میلیارد ریال جزای نقدی تشکیل و رسیدگی شد
دنکوب درباره عملکرد این اداره بیان داشت: در سه ماه ابتدای امسال بیش از 450 فقره پرونده به ارزش 13 میلیارد و 500 میلیون ریال جزای نقدی تشکیل و رسیدگی شده که مهمترین آنها قاچاق انواع گوشی، لوازم خانگی شامل کولر، اسپلیت، ماشین لباسشویی، قاچاق سیگار و تنباکو، قاچاق چوب و فرآورده‌های سوختی، لوازم بهداشتی و آرایشی و غیره بوده است.
گفتنی است جمعیت سه شهرستان گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان حدود 500 هزار نفر است.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول