اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ضرورت تخصیص اعتبار جهت احداث مدرسه مسکن مهر شهرستان چرام

رئیس آموزش و پرورش چرام بر ضرورت تخصیص اعتبار جهت ساخت مدرسه مسکن مهر این شهرستان تاکید کرد.

ضرورت تخصیص اعتبار جهت احداث مدرسه مسکن مهر شهرستان چرام

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام،صدرالله عزیزی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش که با محوریت پروژه مهر برگزار شد،اظهار کرد: پروژه مهر در واقع مجموعه فعالیت ها و برنامه هایی است که طی این پنج ماه انجام میگیرد تا سال تحصیلی با کمترین بحران شروع شود.
رئیس آموزش و‌ پرورش چرام،عنوان داشت: شروع سال تحصیلی با توجه به تصمیمی که ستاد مبارزه با کرونا گرفته،از ۱۵ شهریور آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه دستورالعملی در خصوص ۳ وضعیت بیماری کرونا قرار است به شهرستان چرام و مناطق اعلام شود،گفت: یکی از این حالت ها این بوده که کلاس ها به صورت زوج و فرد برگزار شود،که نصف دانش آموزان روزهای زوج و نصفی روزهای فرد در کلاس درس حضور پیدا بکنند.
عزیزی با اشاره به این مطلب که تعطیلی پنجشنبه برداشته شده و به صورت رسمی از این ظرفیت استفاده می شود،خاطرنشان کرد: برخی دروس به صورت مجازی و برخی حضوری برگزار می شود.
این مسئول به استفاده از ظرفیت برنامه شاد و شبکه آموزشی دانش آموزان اشاره داشت و گفت: حدود ۷۰ درصد معلمان و ۵۰ درصد دانش آموزان در استان عضو این برنامه هستند،محتوا و‌ مواد آموزشی در برنامه شاد بسیار مطلوب بوده و دبیران مسلط تک به تک تدریس کرده و به اشتراک میگذارند.

وی،ادامه داد: مطالب مختلف با کیفیت عالی در پایه های مختلف در این شبکه وجود دارد و حتی دبیران هم میتوانند از این مطالب استفاده بکنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش چرام به برگزاری کنکور سراسری در این شهرستان نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیتی که کشور در حال حاضر در خصوص بیماری کرونا دارد، آزمون کنکور سراسری به آخر مرداد موکول شده است که از ظرفیت مصلی نماز جمعه، دانشکده صنعت و معدن و دیگر سالن های شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت هرچه بهتر برگزار کردن این آزمون تلاش خواهیم کرد.

وی در بخش بعدی از سخنان خود با بیان اینکه پروژه مهر 6 کمیته دارد که ذیل این پروژه انجام وظیفه می کند، گفت: امسال کمیته بهداشت و سلامت با توجه به وضعیت بیماری کرونا اضافه شد که طی سه ماه گذشته این کمیته بسیار فعال بوده است.

عزیزی با متذکر شدن این مطلب که امسال سازمان دهی کلی نخواهیم داشت،تصریح کرد: از 19 مرداد سازماندهی نیروی انسانی را خواهیم داشت و تصمیم بر این است که جابجایی جزئی صورت بگیرد.

این مسئول در ادامه، خواستار بحث تخصیص اعتبار به مدرسه مسکن مهر شد و ابراز کرد: 50 دانش آموزش در مسکن مهر در پایه ابتدایی مشغول به تحصیل هستند که انتظار داریم مبلغی جهت احداث فضای آموزشی در این خصوص تخصیص داده شود چرا که اگر این تخصیص صورت گیرد، طبق قانون راه و شهرسازی هم باید 30 درصد حجم اولیه کار را انجام دهد.

عزیزی همچنین به سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه اشاره داشت و خاطرنشان کرد: 630 دانش آموز بدو ورود پایه اول دبستان داریم که تشکیل پرونده داده و می توانند مورد سنجش قرار بگیرند.

وی با اشاره به بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان بر توازن رشته ای و توازن جمعیتی رشته های مختلف در مدارس چرام تاکید کرد.

انتهای پیام/82002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول