اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

از پلمب 182 واحد صنفی متخلف در گچساران تا انجام 10 هزار بازرسی از واحدهای صنفی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 10هزار بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شده است، گفت: در این زمینه 182واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن پروتکل بهداشتی پلمب شد.

از  پلمب 182 واحد صنفی متخلف در گچساران تا  انجام 10 هزار بازرسی  از واحدهای صنفی

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، آرین غلامیان  با اشاره به  وضعیت قرمز شهرستان و روند صعودی مبتلایان به ویروس کرونا گفت: در حال حاضر محدودیت‌های برای فعالیت برخی صنوف  انجام گرفته است.

 وی با بیان اینکه  برخی از صنوف پرریسک و پرخطر برای جلوگیری از گسترش و انتشار ویروس کرونا به مدت یک هفته تعطیل شده‌اند، گفت: هم اکنون صنوف پرریسک مانند قهوه‌خانه‌ها، گیم نت‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه  و اماکن ورزشی به مدت یک هفته  از تاریخ 12 تیرماه تعطیل شده اند.

غلامیان تصریح کرد: همچنین تالارهای پذیرایی تا اطلاع ثانونی تعطیل و کافی‌شاپ‌ها، اغذیه فروشان، فست فودها، کبابی  رستوران‌ها بدون سرو و پذیرایی در محل(صرفا به صورت بیرون بر) و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

  سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته تاکنون به صورت مستمر کارشناسان شبکه بهداشت و درمان بر صنوف بازار نظارت و بازرسی دارند، عنوان کرد: در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۰ هزار بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شده است.

غلامیان با اشاره به اینکه  کار نظارت و بازرسی بر بازار گچساران تشدید یافته است، گفت:  گشت‌های مشترک با شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، اداره صنعت معدن وتجارت کار بازرسی به اصناف را در شهرسان بر عهده دارند و در صورت مشاهده رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی فروشگاه های بزرگ و کوچک پلمب خواهند شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 18 نفر در قالب هشت اکیپ‌های بازرسی  بر بازار و صنوف نظارت دارند، گفت:  این تعداد بازرسان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون به صورت مستمر بر بازار نظارت و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید دارند.

غلامیان با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون بیش از  ۳۴۲ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی اخطاریه دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد:  در این زمینه تعداد 182 واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است.

  سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد ۴۵۰ واحد صنفی این شهرستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا غیرفعال شده است.

 وی افزود: شهروندان هرگونه تخلف  و یا عدم رعایت نکردن پروتکل بهداشتی از سوی اصناف می‌توانند با شماره‌های 1490 و یا 190 تماس حاصل کنند و این شبکه ظرف مدت 48 ساعت با متخلفین عرضه و توزیع مواد غذایی برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/82031

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول