اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ممنوعیت برگزاری عزاداری و عروسی در اماکن عمومی و خصوصی در گلستان

براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا برگزاری مراسم عزاداری و عروسی در تالارها و اماکن عمومی و حتی اماکن خصوصی و منازل اکیدا ممنوع شد.

ممنوعیت برگزاری عزاداری و عروسی در اماکن عمومی و خصوصی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ستاد استانی مقابله با کرونا در استان گلستان امروز به ریاست استاندار گلستان تشکیل و مصوبات و محدودیت‌های جدیدی در استان گلستان اعمال شد.

براساس این گزارش، در شهرهای قرمز فرمانداران مجاز هستند از ظرفیت یک سوم و یا دو سوم ادارات بر حسب نیاز و شرایط اداره مربوطه استفاده کنند و اولویت عدم بکارگیری نیروها با کارکنان بانوی ادارات است.

تمامی بازاهای هفتگی در شهرهای قرمز تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

برگزاری هرگونه مراسم عزاداری و عروسی در تالارها و اماکن عمومی و حتی منازل و اماکن خصوصی اکیدا ممنوع شد و در صورت برگزاری مراسم، با صاحب مراسم و صاحب ملک برخورد قضایی و قانونی خواهد شد.

صاحبان منازل و اماکن خصوصی حق هیچ‌گونه برگزاری مراسم عزاداری و عروسی و تجمعی ندارند و اداره بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای نظارتی مکلف هستند بر این امر نظارت کنند و در صورت مشاهده موضوع به فوریت به اداره تعزیرات حکومتی و دادستانی گزارش تا برخورد قانونی صورت گیرد.

در شهرهای زرد رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در تمامی اماکن عمومی، تجاری، اقتصادی و گردشگری و تفریحی به خصوص در رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و سینماها، مغازه‌ها و پاساژها اجباری است و در صورت عدم رعایت، آن واحد صنفی به مدت دو هفته پلمب خواهد شد.

دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند به ارباب رجوعی که ماسک ندارد هیچ‌گونه خدماتی ارائه ندهند و کارکنان در صورت عدم استفاده از ماسک حق حضور در محل کار را نخواهند داشت.

تمامی کلاس‌ها در شهرهای قرمز تعطیل شد و در شهرهای زرد کلاس‌ها باید با حداقل ظرفیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود که در صورت عدم رعایت بلافاصله مکان مربوطه پلمب خواهد شد.

تمامی رانندگان تاکسی، اتوبوس‌‌ها و خودروهای حمل و نقل عمومی مکلف هستند مسافرانی را سوار کنند که از ماسک استفاده کرده باشند و در غیر این‌صورت پلیس با جدیت با راننده خودرو برخورد قانونی خواهد کرد.

تمامی تفرجگاه‌ها در شهرهای قرمز در استان گلستان تا اطلاع ثانوی تعطیل و در شهرهای زرد حاضران در مکان‌های تفرجگاهی باید از ماسک استفاده کنند در غیر اینصورت این مکان‌ها نیز تعطیل خواهند شد.

براساس اعلام رئیس دانشگاه گلستان، شهرهای گرگان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر جزء شهرهای زرد هستند و سایر 10 شهر استان در وضعیت قرمز هستند و ممکن است گرگان نیز طی 48 ساعت آینده به وضعیت قرمز برسد.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول