اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

طرح «جهاد روشنایی» در خراسان رضوی کلید خورد

مسئول سازمان بسیج مهندسین خراسان رضوی گفت: طرح «جهاد روشنایی» یک طرح ابلاغی از سوی سازمان بسیج مهندسین کشور است که در این طرح با همکاری سازمان بسیج سازندگی و تعامل با دیگر سازمان‌ها از جمله بهزیستی، کمیته امداد، بانک‌ها و شرکت‌های برق استان و مشهد قابل اجراست.

طرح «جهاد روشنایی» در خراسان رضوی کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بسیج سپاه امام رضا(ع)، مجتبی تنها اظهار کرد: طرح «جهاد روشنایی» یک طرح ابلاغی از سوی سازمان بسیج مهندسین کشور است که در این طرح با همکاری سازمان بسیج سازندگی و تعامل با دیگر سازمان‌ها از جمله بهزیستی، کمیته امداد، بانک‌ها و شرکت‌های برق استان و مشهد قابل اجراست.

مسئول سازمان بسیج مهندسین خراسان رضوی افزود: این طرح یکی از محورهای بسیج است که در راستای کمک به محرومین و ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی کلید خورده است.

وی گفت: در این حوزه با وام‌های مناسبی که پرداخت می‌شود امکان ایجاد نیروگاه‌‌های ۵ کیلو واتی برق خورشیدی را در مناطق کمتر برخوردار و محروم با معرفی از کمیته امداد و بهزیستی می‌شود، وجود خواهد داشت.

تنها بیان کرد: در این طرح تلاش ما این است که از توان و ظرفیت ملی در عرصه‌هایی که توانمندی وجود دارد از حوزه‌های داخل استان بهره‌مند شویم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین خراسان رضوی با اشاره به اینکه شرکت‌های توانمندی در زمینه اینورتر و پنل‌های خورشیدی در سطح کشور وجود دارد که جزو بهترین رده‌های تولیدکننده محصولات هستند، افزود: با توجه به ظرفیت موجود در مشهد ما در زمینه پیمانکار و توزیع شرکت برق در سطح مشهد و استان توانستیم در کشور سرآمد باشیم.

وی عنوان کرد: ظرفیت خوبی در حوزه پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر داریم، در این طرح  با ساخت پنل‌های خورشیدی و اینورترها و سازه‌های پروژه برق خورشیدی علاوه بر کمک به ایجاد اشتغال و تولیدکننده داخلی افزایش تولید و ارزآوری خوبی را به‌همراه خواهد داشت.

تنها بیان کرد:  فروش برق در واقع یکی از راه‌های ارزآوری راحت و خوب است که می‌توان تولیدات برقی که به روش پاک انجام می‌شود را صادر کرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین خراسان رضوی عنوان کرد: در سال گذشته ساخت حدود ۱۰۰۰ پنل خورشیدی ابلاغ شد که متأسفانه با توجه به مشکلاتی که برای دولت به‌وجود آمد امکان واگذاری وام‌ها انجام نشد و این امر محقق نشد، امسال هنوز بابت تعداد ساخت پنل‌ها ابلاغی صورت نگرفته است ولی قطعا حدود ۱۰۰۰ پنل باید مصوب شود و ما با توجه به واگذاری تسهیلات، آمادگی و اجرای این طرح را خواهیم داشت که تا پایان سال باید اجرایی و به اتمام برسد. 

وی تصریح کرد: از زمان صدور ابلاغ  ظرف مدت یک ماه می‌توانیم اجرای پروژه را داشته باشیم، به لحاظ زیرساخت‌ها شرکت‌هایی که توانمندی دارند و افرادی که متقاضی نصب پنل‌ها هستند، شناسایی  و مشخص شده‌اند و به محض ابلاغ وام‌ها و پرداخت تسهیلات ظرف مدت یک ماه پروژه را اجرایی می‌کنیم.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول