اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فیروز عارفی سرپرست آموزش و پرورش سقز شد

فیروز عارفی در مراسمی با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی به عنوان سرپرست آموزش و پرورش شهرستان سقز معرفی شد.

فیروز عارفی سرپرست آموزش و پرورش سقز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش سقز با اشاره به این که آموزش و پرورش عامل توسعه کشور است؛ اظهار کرد: با یک دیدگاه دلسوزانه مجموعه مسوولان توجه به این نهاد حساس و ویژه بیش از پیش نیاز است و در طی این مسیر عوامل تعیین کننده باید تقویت شوند.

رشید قربانی به فرمایش مقام معظم رهبری و تأکیدات دولت و مجلس در زمینه آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در یک نگرش اشتباه آموزش و پرورش نباید به عنوان مصرف کننده و هزینه بر تلقی شود بلکه با تقویت نقش و جایگاه والای تعلیم و تربیت در تمامی مناسبات انسانی، زمینه سازی برای تمامی توسعه‌های فردی و اجتماعی باید فراهم، تقویت و حمایت شود.

وی نگاه به آموزش و پرورش را مغایر با حافظه پروری صرف خواند و بیان کرد: در سالیان اخیر و بر اساس یک ضرورت اجتناب ناپذیر تقویت مهارت‌های زندگی و مباحث اقتصادی به عنوان ضرورت روز دنیا و ارتقای زندگی حرفه‌ای بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است که امیدواریم این اتفاق مثبت بیشتر فرصت نمود پیدا کند.

توجه به بخش‌های مختلف آموزش و پرورش موجب تقویت و توسعه سرمایه‌های اصلی جامعه می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان توجه به بخش‌های مختلف آموزش و پرورش را موجب تقویت و توسعه سرمایه‌های اصلی جامعه عنوان و تصریح کرد: ارتقاء سطح آموزش، ساماندهی نیروی انسانی و ساخت و سازهای آموزشی عواملی هستند که در دوران مدیریت قبلی آموزش و پرورش شهرستان سقز مجال شکل‌گیری و نشو و نما یافته‌اند و همچنان باید مدنظر اقدامات این حوزه باشند.

قربانی با تشکر از زحمات مدیر قبلی آموزش و پرورش سقز، گفت: مسوولیت، امروزه موجب بروز تنش‌ها و فشارهای روحی و فکری و دغدغه های متعدد می‌شود و نیاز است که همکاری همه عوامل در کنار هم برای حرکت رو به جلو بیشتر تقویت شود.

وی در پایان سخنان خود با تقدیر از زحمات سیدرحمان سیدیان برای فیروز عارفی به عنوان سرپرست جدید آموزش و پرورش شهرستان، موفقیت روزافزون را در تمامی امور آرزو کرد.

نبود تغییر، موجب ایستایی و رکود خواهد شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز نیز با تقدیر از زحمات سید رحمان سیدیان در مدت تصدی مسوولیت در این مجموعه با اشاره به این که تغییرات در سطوح مختلف مدیریتی به عنوان یک اصل اثبات شده مطرح است، افزود: باور ما این است که نبود تغییر، موجب ایستایی و رکود خواهد شد.

کامیل کریمیان با تأکید بر این که مهم‌ترین زمینه برای تحقق اهداف تعیلم و تربیت تحقق ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین است، افزود: مدیر قبلی آموزش و پرورش سقز در قسمت علمی و ساخت و ساز خوب عمل کردند و باید تلاش کنیم این موضوع استمرار داشته باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در حوزه آموزش و پرورش به فعالیت‌های شهرستان اشاره کرد و این مسوولیت‌ها را امانت دانست که باید با صداقت و حساسیت و تعهد بر انجام آنها اصرار داشت.

وی اضافه کرد: بنای آموزش و پرورش و محوریت کلی آن بر اصل نیروی انسانی و مدیران خبره و کارآمد می‌چرخد.

کریمیان با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا در مسیر توسعه کمی و کیفی کشور قدم برداریم؛ گفت: تلاش مجموعه آموزش و پرورش، تربیت و به بار نشستن نسلی آینده دار و دارای پشتوانه علمی و تربیتی است و همه ما باید در این مسیر قدم برداریم.

وی اظهار کرد: مدیر هماهنگ کننده و حلقه وصل تمامی عوامل شهرستان و استان است و در این راستا باید تکریم و بها دادن به نیروها و مدیران مدارس و واحدهای آموزشی و تربیتی را در دستور کار داشته باشد.

دوری از سیاسی کاری لازمه کار در دستگاه تعلیم و تربیت است

فرماندار ویژه سقز دوری از سیاسی کاری را لازمه کار در دستگاه تعلیم و تربیت ذکر کرد و با تأکید بر دوری از جناح بندی و گروه بندی خاص گفت: آموزش و پرورش باید صرفاً در خدمت آموزش و مفاهیم تربیتی و ارتقای تعلیم و تربیت باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز نگاه علمی و متحولانه و مختص آموزش و پرورش را لازمه تحقق هدف مهم زیربنایی توسعه جامعه عنوان کرد و افزود: هر اقدامی که معطوف و منجر به پیشرفت ‌های تعلیم و تربیتی باشد قطعاً موفق خواهد بود.

وی با ابراز امیدواری در زمینه تداوم برنامه‌های عمرانی مدارس خاطرنشان کرد: اقداماتی که در راستای مقاوم‌سازی و همچنین احداث مدارس در سطح شهرستان انجام گرفته است، اگر چه متعدد هستند اما کافی نیست و امیدواریم که با یک روند رو به جلو و تلفیق تمامی عوامل دست اندرکار امر، شاهد توسعه فضاهای آموزشی استاندارد به فراخور شرایط شهرستان باشیم.

کریمیان در پایان سخنان خود با اشاره تجارب ارزنده مدیریت جدید در سطح استان ابراز امیدواری کرد که تغییر در مدیریت آموزش و پرورش موجبات شکوفایی و پویایی تعلیم و تربیت را باعث شود و شاخص‌های مورد نظر را در حدود انتظارات شهرستان بهبود بخشد.

سعه صدر ، خوشرویی و اخلاق مداری از برنامه‌های تعاملی ما با مجموعه فرهنگیان بوده است

مدیر پیشین آموزش و پرورش سقز نیز با اشاره به این که سعی کردیم در دوران خدمتمان سیره پیامبر بزرگ اسلام(ص) را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهیم گفت: سعه صدر ، خوشرویی و اخلاق مداری از برنامه‌های تعاملی ما با مجموعه فرهنگیان بوده است.

سید رحمان سیدیان افزود: با نگاهی به عملکرد ما در طی قریب 3 سال خدمت در مدیریت آموزش و پرورش، عدم وابستگی به جناح بندی‌ها را به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

وی عنوان کرد: در دوران خدمتم لحظه‌ای خود را از آموزش و پرورش سوا ندیدم و هر فرصتی که یافتم به عنوان مجال خدمت و فرصتی برای تغییر سازنده به آن نگریستم.

سیدیان با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش شهرستان سقز عنوان کرد: علیرغم کمبود شدید نیروی انسانی مفتخریم که در حوزه سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی رتبه اول استان را به نام خود ثبت کرده‌ایم.

 

ساخت 25 فضای جدید آموزشی در سقز

مدیر پیشین آموزش و پرورش شهرستان سقز ساخت 25 فضای جدید آموزشی، حل معضل ابهام در صندوق تعاون و رفاه، ایجاد پردیس سینمایی با مالکیت آموزش و پرورش و موفقیت‌های عدیده حوز‌ه‌های آموزشی ابتدایی و متوسطه و عرصه تربیت بدنی و سلامت را تنها گوشه‌هایی از موفقیت‌ های آموزش و پرورش شهرستان ذکر کرد.

سیدیان بیان کرد: پیشرفت‌هایی که داشته و داریم حاصل زحمات مجموعه آموزش و پرورش است و در مجموعه همیشه عده‌ای منتقد و مخالف هستند و این همیشه هست و باید با تعامل و همراهی کارها را پیش برد.

وی با اشاره به این موضوع که خدمت در آموزش و پرورش با هیچ سازمان و نهاد دیگری قابل قیاس نیست تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز نسبت به ادارات دیگر یک مأموریت دارد و تا کارکنان سازمانی مأموریت را خوب نشناسند نمی‌توانند انجام وظیفه کنند و در عین حال با دارا بودن جمعیت کثیر دانش‌آموزی، هر لحظه بالقوه امکان یک نوع آسیب در حوزه‌های دانش‌آموزی وجود دارد.

سیدیان با اشاره به توسعه تجهیز کلیه مدارس به سیستم گرمایشی مرکزی ادامه داد: مفتخریم که با تحت پوشش بردن 100 درصد مدارس در برابر پوشش میانگین 42 درصدی کشوری، اقدامی چشمگیر و بی‌مانند را به نام شهرستان به ثبت برسانیم.

 مدیر سابق آموزش و پرورش سقز افزود: مدارس روستایی دورافتاده ما با دارا بودن حداقل دانش‌آموز از نعمت معلم و آموزش رسمی بهره‌مندند.

 وی به ارائه گزارش و اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف آموزشی، پرورشی و عمرانی دوران مدیریت خود پرداخت و از همکاری و همراهی همه مسوولان شهرستان و منطقه در امور مربوط به آموزش و پرورش و همچنین تلاش‌های فرهنگیان تشکر و قدردانی کرد.

سید رحمان سیدیان در پایان سخنان خود به اقدامات کلی آموزش و پرورش شهرستان و حفظ جایگاه این نهاد در سطوح مختلف نظر افکند و خاطرنشان کرد: با افتخار باید بگویم که در دوران تصدی مدیریت اجازه سو استفاده در کمترین مقیاس را به هیچ کس نداده و خوشبختانه هر آنچه در توان و پتانسیل خود سراغ داشتم در عمران و آبادانی و ارتقای آموزشی کوشیدم.

رئوف نادری از پیشکسوتان شهرستان سقز در این مراسم با اشاره به وجود تنگناها و مشکلات عدیده در حوزه مدیریت آموزش و پرورش، بیان کرد: خدمات ارزنده مدیریت قبلی جای تقدیر دارد و در کنار آن برای پیشبرد اهداف عالی تعلیم و تربیت نباید از حمایت قاطعانه کارشناسان امر در یاری رسانی مدیریت جدید برای تداوم و استمرار حرکت رو به جلو و پیشرفت غافل بود.

پتانسیل‌های سقز به عنوان شاخص‌های مثبت و موتور محرکه توسعه است

در پایان این مراسم سرپرست جدید آموزش و پرورش شهرستان سقز نیز با ابراز خرسندی از حضور در شهرستان دارای پیشینه درخشان و سابقه تاریخی شهرستان سقز و دارای افراد فرهیخته و شهروندان آگاه گفت: انتخاب شهرستان سقز یک انتخاب آگاهانه و کاملاً منطبق با علائقم بود زیرا فرصت خدمت در شهری با این قدمت و این میزان از برخورداری از پتانسیل‌ها را به عنوان شاخص‌های مثبت و موتور محرکه می‌نگرم.

فیروز عارفی با اشاره به این که با دارا بودن 27 سال سنوات خدمت تمامی سطوح مورد نیاز و مهم تعلیم و تربیت را تجربه نموده و با اصول آن آشنایی دارم، افزود: خوشحالم که در فرایند پر فراز و نشیب زندگی خودم دوره‌هایی را طی کرده‌ام که به لحاظ سنی و عملکردی خود را در درجه‌ای از پختگی و توان ببینم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش چون تعلیم و تربیت نسل آینده را به عهده دارد بسیار دارای اهمیت است؛ اظهار کرد: آموزش و پرورش یک دستگاه عریض و طویل است و از لحاظ تنوع عملکردی و حساسیت‌های کاری با هیچ ارگانی قابل مقایسه نیست.

ضرورت دو اصل تسامح و تساهل را برای آموزش و پرورش

سرپرست جدید آموزش و پرورش سقز دو اصل تسامح و تساهل را برای آموزش و پرورش ضروری خواند و ادامه داد: معتقدم که آموزش و پرورش با دارا بودن انواع نگاه ها و بینش ها باید با مدارا و خویشتن داری با افراد و جریانات برخورد کند.

عارفی در ادامه با ارائه برنامه‌های خود برای پیشبرد و ارتقاء آموزش و پرورش سقز با اشاره به اینکه برای توسعه و ایجاد تغییرات بنیادی در روند تعلیم و تربیت به عنوان یک ساختار اصولی و مهم مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سقز را قبول کرده‌ام، اظهار کرد : از همه ظرفیت و استعدادها منطقه به نحو احسن استفاده خواهم کرد و از هر ایده و برنامه‌ای که جهت ارتقاء برنامه‌های فرهنگی و پرورشی مناسب باشد، استقبال و استفاده خواهیم کرد و در این راه حمایت و همکاری همه عوامل ستادی و آموزشی را می‌طلبم زیرا معتقدم به کار جمعی و تیمی هستم.

وی با تأکید بر این نکته که آموزش و پرورش دارای کار کیفی است و اقدامات فعلی ممکن است در سنوات آتی به ثمر بنشیند؛ افزود: پذیرش مسوولیت در آموزش و پرورش با توجه به امانتی که بر دوش افراد قرار می‌دهد، امری خطیر است.

 سرپرست جدید آموزش و پرورش سقز تصریح کرد: ما باید با استفاده از خرد جمعی و پتانسیل‌های شهرستان گام های اساسی در توسعه تعلیم و تربیت برداریم و رویکرد کارشناسی شده در برنامه‌ها داشته باشیم.

وی افزود: اگر بخواهیم ارزش‌های آموزش و پرورش را به سمت و سویی درست بکشانیم، باید به ابعاد کمّی و کیفی آن همزمان اهمیّت دهیم و این هدف جز با همّت همه عزیزان میسّر نمی گردد.

 انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول