اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بیش از 14 هزار معلول استان مستمری دریافت می‌کنند/در مناسب‌سازی معابر هنوز اول راهیم

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم‌اکنون در حوزه توانبخشی 32 هزار معلول تحت حمایت بهزیستی استان قرار دارند، گفت: از این تعداد 14 هزار و 300 نفر مستمری‌بگیر هستند.

بیش از 14 هزار معلول استان مستمری دریافت می‌کنند/در مناسب‌سازی معابر هنوز اول راهیم

معصومه محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه هم‌اکنون در حوزه توانبخشی 32 هزار معلول تحت حمایت اداره‌کل بهزیستی چهارمحال وبختیاری قرار دارند، گفت: از این تعداد 14 هزار و 300 نفر مستمری‌بگیر هستند.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مراکز نگه‌داری و خدمات‌دهی به افراد دارای معلولیت در استان به بخش خصوصی واگذار شده است و تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر 40 مرکز ویزیت در منزل شامل تیم‌های متشکل از پزشک، فیزیوتراپ، مددکار و روانشناس که فرد دارای معلولیت را ویزیت می‌کنند، 5 مرکز مراقبت در منزل، 15 کلینیک مددکاری و 15 مرکز شبانه‌روزی در استان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه 3هزار و 600 نفر از خدمات مراکز روزانه، یک‌هزار و 700 نفر از خدمات ویزیت در منزل و نزدیک به یک هزار نفر از خدمات مراکز شبانه‌روزی در استان بهره می‌گیرند، اضافه کرد: مراکز شبانه‌روزی شامل آسایشگاه‌های دائمی سالمندان، معلولین و بیماران اعصاب و روان است.

محمدی با بیان اینکه 540 نفر از افراد دارای ضایعات نخاعی در چهارمحال و بختیاری تحت حمایت بهزیستی استان هستند، گفت: این افراد ماهیانه 500 تا 600 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

تنها 26 درصد از معابر شهری استان مناسب رفت‌وآمد معلولین است

وی با اشاره به اینکه در چندسال اخیر 26 درصد مبلمان و معابر شهری جهت استفاده افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شده است، توضیح داد: در این حوزه جای کار زیاد است و هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و باید با همکاری مسؤولان و دستگاه‌های مختلف و اجرای مصوبات کارگروه مناسب‌سازی شهرهای بدون مانع داشته باشیم.

معلولین در انتظار اجرای قوانین

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه معلولیت مختص یک فرد، گروه و یا خانواده نیست و این اتفاق ممکن است با وقوع یک حادثه دلخراش برای هر کسی پیش آید، افزود: از این رو می‌طلبد زیرساخت‌ها، برنامه‌های عمرانی، رفاهی و اجتماعی را به گونه‌ای ساماندهی کنیم که این افراد هم مانند یک فرد عادی وارد اجتماع شود و مطالبات خود را دریافت کند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌ها و مدیران استانی باید با توجه به مفاد قانون حقوق معلولین مصوب اسفندماه 96 برای هر معلولی در دستگاه‌های دولتی حق و حقوقی مطرح شده است که باید به آن‌ها جامه عمل پوشانده شود که بتوانیم مساوات و عدالت را در جامعه بین این افراد و افراد عادی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/68024

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول