اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ارائه تسهیلات ویژه برای توسعه ظرفیت‌های پنهان گردشگری البرز

معاون امور اقتصادی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: دولت، منابع و تسهیلات بانکی ویژه ای برای حوزه گردشگری در نظر بگیرد تا بتوانیم به توسعه ظرفیت‌های پنهان این حوزه همچون شهرستان‌های ساوجبلاغ و طالقان بپردازیم.

ارائه تسهیلات ویژه برای توسعه ظرفیت‌های پنهان گردشگری البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ساسان تاجگردون، معاون امور اقتصادی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، حاشیه سفر نیم روزه خود به استان البرز، گفت: پروژه دهکده گردشگری سلامت در شهرستان ساوجبلاغ با 10 درصد ظرفیت بیمارستانی تهران در دست احداث است.

معاون امور اقتصادی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ادامه داد: این پروژه به مساحت یک هکتار و با زیربنای 7600متر در 5 طبقه مبتنی بر الزامات درمانی و حوزه اقامتی برای مردم اقصی نقاط کشور ساخته می‌شود، افرادی که بعد از درمان نیاز به استراحت دارند و یا حتی در بخش درمانی در حال مداوا هستند، می توانند به این مرکز مراجعه کنند.

تاجگردون با بیان اینکه سرمایه گذاری این مجموعه بالغ بر بیش از 60 میلیارد تومان صرفه هزینه از منابع بانکی دولت داشته است، اضافه کرد: حوزه گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های پیشران توسعه اقتصادی کشور است و نقش اصلی را در اقتصاد بازی می‌کند.

این مقام مسؤول با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و ومحدودیت‌های پس از آن، بیان کرد: شیوع این بیماری آسیب‌های سنگینی به پیکره گردشگری کشور داشته است، اما با توجه به رفتارها و سیاست‌های وزارتخانه موفق شدیم از بخش گردشگری حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

تاجگردون اظهار کرد: استان البرز ظرفیت‌های متعددی در حوزه گردشگری دارد که می‌توانیم در سطح ملی از آن بهره مند شویم در این میان می‌توان به احداث پروژه هتل 5 ستاره شهرستان طالقان اشاره کرد که در این رابطه با استاندار البرز نیز رایزنی‌هایی انجام شده تا بتوانیم به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

معاون امور اقتصادی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بیان کرد: البرز به واسطه همجواری که با تهران دارد می‌تواند بستر مناسبی برای سرمایه گذاری حوزه گردشگری باشد، که متاسفانه تا کنون به درستی از این ظرفیت‌ها استفاده نکرده ایم.

تاجگردون با تأکید بر اهمیت حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری، یادآور شد: دولت، منابع و تسهیلات بانکی ویژه ای برای حوزه گردشگری در نظر بگیرد تا بتوانیم به توسعه ظرفیت‌های پنهان این حوزه همچون شهرستان‌های ساوجبلاغ و طالقان بپردازیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول