اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

وجود ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان ایلام/ 24 هزار نفر عضو ثابت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

مسوول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، گفت: در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام، 24 هزار نفر عضو ثابت داریم که در طول سال از این عزیزان در برنامه‌های گسترده و متفاوت استفاده می‌شود.

وجود ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان ایلام/ 24 هزار نفر عضو ثابت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین علی چراغی‌پور مسوول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در نشست خبری استان ایلام، گفت: همواره تلاش‌هایی برای جذب جوانان و نوجوانان انجام شده است، طبق آیتم‌های موجود در مساجد ایلام، 307 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد موجود است که قریب به 75 درصد آنان در مناطق روستایی در حال فعالیت هستند‌.

وی افزود: در کانون‌ها 24 هزار نفر عضو ثابت داریم که در طول سال از این عزیزان در برنامه‌های گسترده و متفاوت استفاده می‌شود.

مسوول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: از زمان شیوع کرونا، تاسیس و راه اندازی کارگاه ماسک با همکاری دیگر مسوولان و ادارات، تلاش در جهت کمک‌های مومنانه و همکاری با پویش امید و همدلی در استان، برگزاری مناسبات ویژه از فضای مجازی، راه اندازی طرح تابستانه فهما(مخفف فرهنگی هنری مساجد ایران ) ، طرح غنی سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد در دستور کار خواهد بود.

تقویت بنیه ایمان و همدلی

وی ادامه داد: هدف ما از این طرح تقویت بنیه ایمان و همدلی و ایثار با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی است، محوریت اصلی این برنامه‌ها با امام جماعت مسجد خواهد بود.

چراغی‌پور تصریح کرد: در سال جاری طبق جدول، فعالیت‌های فهما، سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری در دستور کار است؛ در شبستان فرهنگ دارای قالب‌هایی با موضوعات قرآن، اخلاق، عطرت، ترویج کتابخوانی، ارتباطات مواسات سلامت و... است.

وی افزود: شبستان هنر دارای فعالیت‌هایی از جمله کلاس‌های کمک درسی، نقاشی، طراحی، گرافیک و... اجرا خواهند شد؛ این طرح اوقات فراغت از 10 تیر آغاز  شده است.

چراغی‌پور ادامه داد: اقدام دیگری که در دستور کار است با عنوان سه شنبه‌های تکریم نامگذاری شده که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خواهیم داشت، این برنامه با موضوع تکریم خانواده‌های معظم شهدا و توجه به این عزیزان استت که در این طرح، ده هفته و هر هفته در روزهای سه شنبه در خدمت خانواده معظم شهدا خواهیم بود و از آنان تکریم خواهد شد.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول