اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۸۵ درصد پرونده‌های قضایی در کلانتری‌ها منجر به سازش شده است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: با تلاش مشاوران و مددکاران کلانتری‌های استان حدود 85 درصد پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های خانوادگی در سه ماهه نخست سال جاری منجر به صلح و سازش شده است.

۸۵ درصد پرونده‌های قضایی در کلانتری‌ها منجر به سازش شده است

امیرهوشنگ حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه با تلاش مشاوران و مددکاران کلانتری‌های استان کردستان حدود 85 درصد پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های خانوادگی در سه ماهه نخست سال جاری منجر به صلح و سازش شده است، اظهار داشت: هدف اصلی خدمات مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها، صلح و سازش پرونده‌های قضائی است.

وی با تاکید بر اینکه، امروزه نقش و اهمیت مشاوره و مددکاری در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی بشر بر کسی پوشیده نیست، گفت: تجارب و تحقیقات به عمل آمده از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی نشانگر آن هست که ریشه شکل‌گیری بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات رفتاری عدم برخورداری از مهارت‌های زندگی است.

وی افزود: مشاوره می‌تواند مهارت‌های رفتاری را آموزش بدهد و آمادگی بیشتری به افراد برای حل مشکلات ارایه بدهد.

به گفته حیدریان، مشاوره، توان اجتماعی، تحمل، چگونگی برخورد و در نهایت میزان سازش اجتماعی افراد را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: با نگاهی به آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع) می‌بینیم که مشاوره ریشه در فرهنگ ناب دینی و اسلامی دارد و به نوعی راه انبیاء و اولیای الهی نیز در همین مسیر بوده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان اذعان داشت: اهمیت مشورت و مشاوره آنقدر هست که خداوند متعال مشورت را در آیه 28 سوره مبارکه شوری، در کنار اطاعت از خدا، اقامه نماز و انفاق قرار داده است, همینطور می‌فرمایند: و امرهم شوری بینهم و یا امام علی(ع) می‌فرمایند: هیچ پشتیبانی مطمئن‌تر از مشورت و مشاوره نیست.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان به راه‌اندازی مراکز مشاوره در نیروی انتظامی اشاره کرد و بیان داشت: مرکز مشاوره و آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان نسبت به ارائه خدمات مشاوره‌ای به عموم شهروندان با هدف شناسایی زمینه‌های رفتار نابهنجار، کمک به حل مشکلات افراد و ارتقاء توان مقابله‌ای آنها در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی که با داشتن کادر متخصص و مجرب با رشته‌های تحصیلی روانشناسی و مشاوره در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه‌های خانوادگی، فردی، تحصیلی، مشاوره پیش از ازدواج و روان‌سنجی به صورت فردی و گروهی خدمات ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: علاوه بر فعالیت مرکز مشاوره آرامش در مجموعه ستادی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان، در تمامی کلانتری‌های استان واحدی به نام دایره مشاوره و مددکاری وجود دارد که خدمات رایگان به مردم ارائه می‌شود.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: هدف اصلی خدمات مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها ایجاد صلح و سازش بین پرونده‌های قضائی است که فعالیت این عزیزان بسیار حائز اهمیت است به طور مثال هنگامی که پرونده‌ای با موضوع اختلاف خانوادگی منجر به صلح و سازش می‌شود علاوه بر کاهش پرونده‌های قضایی از فروپاشی بنیان یک خانواده پیشگیری می‌نماید.

حیدریان متذکر شد: در همین راستا در سه ماهه نخست سال جاری با تلاش مشاوران و مددکاران کلانتری‌های استان کردستان حدود 85 درصد پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های خانوادگی منجر به صلح و سازش شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: مردم کردستان برای دریافت خدمات مشاوره‌ای مرکز مشاوره آرامش به صورت حضوری می‌توانند به آدرس خیابان فلسطین، روبروی فرمانداری، ساختمان معاونت اجتماعی، مرکز مشاوره آرامش علاوه بر ساعت 8 صبح تا 14، در فصل  بهار و تابستان از ساعت ۱۶ تا ۱۸ بعد از ظهر و در فصول پاییز و زمستان از ساعت 3 تا 5 بعد از ظهرمراجعه کرده و یا برای دریافت خدمات مشاوره ای تلفنی می توانند با شماره تلفن 21823400 و 33286613 مرکز مشاوره آرامش تماس بگیرند.

وی گفت: در ضمن سامانه‌ای به منظور سهولت و دسترسی بهترمردم با مشاوران ما تحت عنوان "سامانه پلیس پاسخگو" با شماره تلفن 096580 طراحی و آماده ارائه خدمات مشاوره ای به عموم شهروندان است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول