اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

خروج هر گونه محموله «کاه و کلش» از کرمانشاه ممنوع شد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از ممنوعیت خروج هرگونه محموله کاه و کلش از استان خبر داد و گفت: از فرماندهی پلیس راه و نیروی انتظامی استان خواسته‌ایم تا از خروج هرگونه محموله کاه و کلش به خارج از استان ممانعت به عمل آورند.

خروج هر گونه محموله «کاه و کلش» از کرمانشاه ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، شهرام کرمی با اشاره به مشکلات اخیر عشایر استان در تامین علوفه دام‌هایشان، اظهار داشت: طبق گزارشات واصله در یکی‌دو ماه اخیر تعدادی افراد غیربومی و سودجو از استان‌های دیگر با استفاده از دستگاه‌های مخصوص و اداوات پیشرفته، مزارع کشاورزی استان را در سطحی گسترده و با قیمت‌های نامتعارف خریداری، برداشت و ضمن بسته‌بندی از استان خارج می‌کنند.

وی بابیان اینکه این مسئله باعث شده تا عشایر و دامداران استان برای تعلیف دام‌هایشان با مشکل مواجه شوند، تصریح کرد: بالا رفتن کاه و کمبود علوفه جهت پرورش دام، کاهش تولیدات دامی، افزایش قیمت این محصول و در نهایت نارضایتی قشر تولید کننده و زحمت‌کش عشایر و دامدار استان از جمله تبعات منفی خروج گسترده کاه و کلش از استان است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه متذکر شد: باتوجه به اینکه کرمانشاه از قطب‌های اصلی کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می‌شود، ادامه این روند می‌تواند به این جایگاه ضربه وارد کند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر شیوع بیماری کرونا و گرفتاری کشورها در بحران امنیت غذایی باعث شده تا احتمال قاچاق کاه و کلش استان از طریق دلالان و افراد سودجو به کشورهای همسایه بالا برود.

کرمی در ادامه از اتخاذ تصمیماتی برای جلوگیری از چنین مشکلاتی خبر داد و اعلام کرد: باتوجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست قوه قضائیه حمایت از عشایر را در دستور کار قرار داده و برای نجات آنها از این بحران دستورالعمل هایی صادر کرده ایم.

وی یادآورشد: براین اساس، از فرماندهی پلیس راه و نیروی انتظامی استان خواسته‌ایم تا از خروج هرگونه محموله کاه و کلش به خارج از استان ممانعت به عمل آورند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول