اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج مرکز استانی با کمترین مسجد و فاقد زینبیه و فاطمیه/نماینده ولی‌فقیه دست به کار شد

در همین استان 100 درصد شیعه به موازات همه محرومیت‌هایی که وجود دارد یکی از محرومیت‌های مضاعف کمبود مراکز و اماکن مذهبی و فرهنگی است که در بین همه استان‌های کشور این استان از همه محروم‌تر است.

یاسوج مرکز استانی با کمترین مسجد و فاقد زینبیه و فاطمیه/نماینده ولی‌فقیه دست به کار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استانی 100 درصد شیعه یاد می‌شود که مردم اعتقاد فراتر از حد تصور به دین و ائمه و بزرگان دین و امام‌‌زادگان دارند.

استانی که از حیث تعداد سادات در کشور یکی از سه استان اول است و اعتقاد به سادات نیز در بین مردم یکی از باورهای عمیق و همیشگی است.

اما در همین استان 100 درصد شیعه به موازات همه محرومیت‌هایی که وجود دارد یکی از محرومیت‌های مضاعف کمبود مراکز و اماکن مذهبی و فرهنگی است که در بین همه استان‌های کشور این استان از همه محروم‌تر است.

به تعداد مساجد و حسینه‌های استان که در سطح شهرها به خصوص مرکز استان نگاه کنیم به این محرومیت بیشتر پی خواهیم برد در حالی که بنا به گفته فرمانده سپاه فتح استان در شهر بوشهر و بازار آن شهر بیش از 20 مسجد و حسینیه وجود دارد اما در کل بازار شهر یاسوج 2 مسجد هم دیده نمی‌شود.

از همه این آمار بدتر این که در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد محلی مذهبی جهت خانم‌ها مثل مهدیه و زینبیه و فاطمیه وجود ندارد و همین نقص بزرگی در حوزه فرهنگی استان و مرکز آن یعنی شهر یاسوج است.

در نشستی که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و فرمانده سپاه برگزار شد این موضوع در دستور کار قرار گرفت که در خصوص رفع چنین مشکلی اقدام شود و بنا به پیشنهاد فرمانده سپاه فتح در ابتدا کار گروه و کمیته‌ای تشکیل می‌شود که به صورت مستمر این موضوع پی‌گیری و مقدمات کار جهت ساخت مساجد و اماکن مذهبی و فرهنگی مورد نیاز و همچنین تکمیل و مرمت مساجد انجام شود.

در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز قول پی‌گیری و همکاری لازم را داد و از تشکیل چنین کمیته‌ای استقبال کرد و خواهان بکارگیری هر چه بیشتر خیرین در امر مسجد سازی در استان شد.

شهردار یاسوج نیز قول همه گونه همکاری جهت ساخت چنین مکان‌هایی را در شهر یاسوج داد و گفت که در بلوار آیت‌الله ملک‌حسینی که از بنسنجان آغاز می شود و از دولت‌آباد و شرف‌آباد عبور می‌کند و بزرگترین بلوار این شهر است جانمایی جهت ساخت چنین اماکنی در نظر گرفته شده است.

اما بانی نشست آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که از وضعیت کنونی اعلام نارضایتی کرد و گفت: چرا باید در شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین نقاط شهر یاسوج مسجد نداشته باشیم که زیبنده مرکز استان نیست.

حسینی گفت: در استان یک مرکز تجمع بانوان مثل زینبیه و فاطمیه نداریم لازم است استاندار عنایتی کند و سپاه و سایر دستگاه‌ها وارد عمل شوند و این نقیصه برطرف شود.

وی با بیان اینکه در جاهایی نیاز به مسجد بزرگ و در جاهایی مساجد کوچک هم اکتفا می‌کنند اظهار کرد: برای زیبا ساختن چهره شهر هم لازم است مساجد زیبا و بزرگ و با معماری اسلامی ساخته شود.

وی معماری اسلامی را در شهر یاسوج بسیار ضعیف دانست و گفت: باید نمادهای تاریخی و مذهبی و فرهنگی متناسب با استان را در شهرها جانمایی کنیم.

در این نشست افتخاری مدیرکل تبلیغات اسلامی به برخی از زمین‌های خالی و قبرستان‌های متروک و همچنین زمین‌هایی که از سوی خیرین برای ساخت مسجد اهدا شده اشاره کرد و گفت: برای نمونه در فلکه جهاد شهر یاسوج فرد نیکوکاری 2000 متر زمین جهت ساخت مسجد اهدا کرده و خود نیز متقبل هزینه ساخت می شود که باید از چنین فرصت‌هایی استفاده کرد.

انتهای پیام/82009

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول