اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

وزیر نیرو طرح «اصلاح شبکه توزیع برق خراسان شمالی» را افتتاح کرد

بهره‌برداری از پروژه اصلاح شبکه‌های فرسوده فشار ضعیف و جایگزینی ۱۰۰ درصدی سیم‌های هوایی فرسوده آن با کابل خودنگهدار در خراسان شمالی به صورت ویدنوکنفرانس و با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

وزیر نیرو طرح «اصلاح شبکه توزیع برق خراسان شمالی» را افتتاح کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علیرضا صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با اشاره به افتتاح تعدادی از پروژه های شرکت برق خراسان شمالی به صورت ویدیوکنفرانس و باحضور وزیر نیرو اظهار کرد: مرحله دوم پروژه اصلاح شبکه های فرسوده توزیع برق خراسان شمالی با تبدیل ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه سیمی فشار ضعیف به کابل خود نگهدار بدون اعمال خاموشی انجام شده است.

وی افزود: این پروژه در راستای پویش هر هفته الف - ب - ایران در شهرستان های شیروان، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه با صرف اعتباری به میزان هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اظهار داشت: این طرح بیشتر با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه در شرایط سنگین جوی و جلوگیری از خاموشی های ناخواسته، کاهش تلفات فنی و عایق شدن شبکه و حذف خطرات ناشی از برق گرفتگی شبکه فشار ضعیف اجرا شد.

وی گفت: مرحله اول این پروژه نیز به میزان۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر با اعتباری به مبلغ ۹۶۰ میلیارد ریال در سال ۹۷ در شهرستان های بجنورد، اسفراین، جاجرم و فاروج به بهره برداری رسیده بود.

صبوری افزود: در مجموع چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر از طول شبکه های فرسوده فشار ضعیف استان به کابل خودنگهدار مجهز شده است.

وی گفت: به همین دلیل خراسان شمالی، اولین استان سبز در شبکه های روپوش‌دار عایق فشار ضعیف شناخته شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول