اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تشکیل 2 کارگروه در کمیسیون امور داخلی برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور از تشکیل 2 کارگروه در این کمیسیون از روز شنبه هفته آینده برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و استفاده از آن در سال 1400 خبر داد.

تشکیل 2 کارگروه در کمیسیون امور داخلی برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها

علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزییات نشست صبح امروز این کمیسیون اظهار داشت: دستور اصلی جلسه صبح امروز کمیسیون شوراهای مجلس تعامل با شورای نگهبان بود و محمد دهقان عضو حقوقدان شورای نگهبان در این کمیسیون حاضر بوده و در باره آسیب‌های عدم اصلاح قانون انتخابات مباحثی را مطرح کرد. 

وی افزود: ‌مرکز پژوهش‌های مجلس هم گزارشی در این جلسه درباره آسیب‌های عدم اصلاح قانون انتخابات را داشتند ضمن اینکه نظرات و پیشنهادات عضو حقوقدان شورای نگهبان هم را در بخش دیگری از نشست صبح امروز این کمیسیون داشتیم.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: ‌در بحث اصلاح قانون انتخابات باید قانون انتخابات ریاست جمهوری و قانون انتخابات شوراهای شهر اصلاح شود. 

حدادی گفت: در جلسه صبح امروز کمیسیون شوراهای مجلس مصوب شد دو کمیته و کارگروه تشکیل شود که کارگروه اول مربوط به اصلاح قانون انتخابات شوراها است که از شنبه قرار است این کارگروه کار خود را انجام دهد. همچنین کارگروه دوم هم که مربوط به اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است که باید این کار گروه‌ها به موازات یکدیگر کارهای خود را انجام داده و به مدت یک ماه اقدامات لازم را انجام داده و سپس خروجی نهایی آن به صحن کمیسیون بیاید.

وی افزود: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بعد از اینکه خروجی کارگروه‌های مذکور را دریافت کرد تلاش خود را برای اصلاح قانون انتخابات انجام خواهد داد چرا که بنا داریم با تصویب نهایی آن در صحن علنی این موضوع در انتخابات 1400 مورد استفاده قرار گیرد.

 سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: بایستی بررسی کامل و جامع و کارشناسی لازم در کمیسیون امور داخلی کشور در مورد اصلاحات لازم در قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نهایی شود. و به همین دلیل از مرکز پژوهش‌های مجلس خواسته‌ایم تا نظرات مختلف دانشکده‌ها، اندیشکده‌ها، پژوهشکده و نخبگان را دریافت کند و بنا داریم تا کار شسته و رفته‌ای را انجام داده و تا وقتی این اصلاحات به صحن علنی ارائه شد تغییراتی نداشته باشد. و به همین دلیل تعامل خوبی با شورای نگهبان برقرار کرده‌ایم.

حدادی گفت: در کمیسیون امور داخلی کشور بنا داریم تا ترکیب نظارت بر انتخابات شوراها هم اصلاح شده و ترکیب جدیدی را در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول