اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فرهنگ کار و کارگری جایی در رسانه و کتب درسی ندارد

مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: فرهنگ کار و کارگران زحمتکش ما جایی در رسانه‌ها، فضای مجازی و کتب درسی ندارد.

فرهنگ کار و کارگری جایی در رسانه و کتب درسی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، احمد بیگی مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر سه شنبه در حاشیه حضور در مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران شهید ملاآقایی و خانه فرهنگ کار شهرستان قرچک اظهار کرد: در کشور فرهنگ کار به خوبی شکل نگرفته است.

وی ادامه داد: در خصوص فرهنگ کار کشور زود قضاوت نکنیم و در خصوص تاریخ آن مطالعه کنیم و این بخش دچار مشکلاتی است که باید با تمام توان برطرف شود.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: عدم وجود فرهنگ کار در کشور ضررهایی را وارد می‌کند و باید ماهانه جلساتی را در خصوص این موضوع با اصناف و اقشار جامعه و صنوف دیگر قرار بدهیم.

بیگی خاطرنشان کرد: در کتب درسی در خصوص فرهنگ کار چیزی نیامده است و همیشه نباید دنبال قهرمان باشیم و وقتی هیچ وقت در کتب درسی از کارگران اسمی برده نشده است یعنی هنوز نتوانستیم فرهنگ کار را به خوبی به جامعه انتقال بدهیم.

وی عنوان کرد: فرهنگ کار با خیلی دیگر از فرهنگ‌های دیگر در ارتباط است و فضای مجازی یک فرصت بسیار مناسب برای انتقال فرهنگ کار به جامعه است.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خیلی از افراد را رسانه‌ها قهرمان کردند و بیائیم فرهنگ کار و زحمات کارگردان را در رسانه‌ها و فضای مجازی قهرمان کنیم چرا نباید کارگران قهرمان زندگی ما باشند.

بیگی با بیان اینکه فرهنگ کار نباید با فرهنگ کارآفرینی اشتباه گرفته شود، یادآور شد: فرهنگ کار خیلی مهم‌تر است چون فرهنگ کار با حفظ و دوام شغل سر و کار دارد و صدا و سیما برای فرهنگ کار به صورت جدی و جهادی باید پای کار بیاید.

به گزارش فارس، در حاشیه این مراسم خانه فرهنگ کار شهرستان قرچک با حضور مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول