اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اعتراض دانشجویان حقوق، انحصار در مجوز وکالت است/ حامی اصلاح قانون وکالت هستم

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به این‌که بنده تحصیل‌کرده رشته حقوق هستم، از همان ابتدا یکی از موارد اعتراض و مطالبه دانشجویان مسأله عدم انحصار و امکان حضور اشخاص بیشتر به حوزه وکالت بود.

اعتراض دانشجویان حقوق، انحصار در مجوز وکالت است/ حامی اصلاح قانون وکالت هستم

محمدتقی نقدعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان این‌که با انحصار موافق نیستم، اظهار داشت: وقتی انحصار اتفاق افتاد و از ورود اشخاصی که توان فعالیت در یک عرصه‌ای را دارند جلوگیری شد، مبحثی مانند عرضه و تقاضا پیش می‌آید، زمانی که عرضه کم شد آن کسی که جنس نایابی را عرضه می‌کند، قیمت را بالا می‌برد، در عرصه وکالت هم همین طور است؛ زمانی که انحصار اتفاق افتاد و کسانی که این خدمت را عرضه می‌کنند، محدود شدند، قیمت را بالا می‌برند و اول فساد و انحصار است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: چند سال قبل مجوزی تحت عنوان مشاوران قضایی به وجود آمد که مجموعه‌ای موازی کانون وکلا بود و وکلای بیشتری را جذب کردند.

وی با بیان این‌که موافق اصلاح قانون وکالت هستم و اگر این قانون در مجلس آمد و در دستور کار قرار گرفت حامی رفع انحصار در حوزه وکالت هستم، عنوان کرد: با توجه به این‌که بنده تحصیل‌کرده رشته حقوق هستم، از همان ابتدا یکی از موارد اعتراض و مطالبه دانشجویان مسأله عدم انحصار و امکان حضور اشخاص بیشتر به حوزه وکالت بود.

نقدعلی خاطرنشان کرد: با توجه به زیاد شدن پرونده‌های قضایی و نیاز مردم برای اطلاع از حق و حقوق‌شان و این‌که یک نفر حامی‌شان باشد و با توجه به این‌که در عرصه‌های قضایی، معمولاً حق‌الوکاله‌ها سنگین است، هر چقدر بتوانیم فعالان این عرصه را زیادتر کنیم، مردم آسان‌تر می‌توانند، مراجعه کنند و کسانی که متخصص فن هستند را به دادگاه‌ها بفرستند و بهتر از حق و حقوق‌شان دفاع کنند، بنابراین اصلاح قانون وکالت عقلی و منطقی است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۲۰/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول