اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

از عدم تعیین تکلیف الحاق مهریان به یاسوج تا نبود فضاهای ورزشی و سبز و حفاری‌های بدون مجوز

دهیار روستای مهریان خواستار تعیین تکلیف الحاق روستای مهریان به شهر جهت خدمت رسانی به مردم شد.

از عدم تعیین تکلیف الحاق مهریان به یاسوج تا نبود فضاهای ورزشی و سبز و حفاری‌های بدون مجوز

سید مهدی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: بحث الحالق روستای مهریان به شهر که کاملا چسبیده به شهر یاسوج هست از سالها پیش مطرح شده و به  علت عدم تعیین تکلیف آن خدمات در آن توسط دستگاه‌های متولی به کندی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه روستای مهریان هم اکنون بیش از16 هزار نفر جمعیت دارد و از روستاهای پرجمعیت استان است، گفت: اگر روستا هست دستگاه‌های متولی باید خدمات عمرانی و روستایی به مردم ارائه کنند و  اگر هم به شهر الحاق می شود باید سریعتر تعیین تکلیف شود.

رمضانی افزود: ساخت و سازهای انبوه در این روستا روز به روز در حال گسترش است و در آینده چهره نازیبایی از سیمای شهری به علت عدم توجه به معماری و شهرسازی  بوجود خواهد آمد  که تلاش مجدانه مسئولان برای تعیین تکلیف الحاق آن به شهر  یک ضرورت است.

دهیار روستای مهریان با بیان اینکه طبق طرح هادی روستایی و با همکاری شورای روستای مهریان و بنیاد مسکن خدمات مختلف توسط دهیاری به مردم ارائه می شود گفت: علی‌رغم روستا بودن مردم هزینه امتیازات شهری را در بحث خدمات ارائه می کنند.

رمضانی عدم مدیریت واحد در روستای مهریان را از مهمترین مشکلات این روستا برشمرد و گفت: دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان بدون از استعلام و مجوز در خیابان‌ها حفاری انجام می‌دهند و سپس به حال خود رها می‌کنند که مشکلات عدیده‌ای برای برای مردم روستا بوجود می‌آورند.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر اقدامات بدون مجوز دستگاه‌های خدمات رسان خیابان اصلی ورودی  به سی سخت و اصفهان نیز در تملک اداره راه است که تقاطع آن در مهریان مشکلاتی را برای مردم و صاحبان مشاغل بوجود آورده که برای کمک به مردم نظر دهیاری نیز لحاظ نمی‌شود.

رمضانی یکی از مهمترین پتانسیل‌های روستای مهریان را بخش کشاورزی و گردشگری ذکر کرد و گفت:  تنگ مهریان متولی خاصی ندارد و ساخت سازهایی در تنگ مهریان  انجام می‌شود که اکثر آنها بدون توجه به اصول فنی ساخته می شوند.

وی به هزینه بالای جمع‌آوری زباله در روستای مهریان  اشاره کرد و یادآور شر: علی‌رغم کمبود امکانات روزانه 3تا 4 سرویس زباله جمع‌آوری می‌کنیم.

دهیار روستای مهریان نبود فضای ورزشی و فضای سبز را از مهمترین مشکلات این روستا برشمرد و افزود: روستایی با این همه جمعیت و چسبیده به شهر یاسوج یک متر فضای ورزشی و فضای سبز ندارد که لازم است متولیان در این زمینه چاره اندیشی کنند.

رمضانی از برخورد قاطع دهیاری با تعرض کنندگان به منابع ملی و ساخت سازهای غیر مجاز خبر داد و عنوان کرد: افرادی که از جدول کمربند سبز  تخطی کنند به آنها مجوز ساخت ساز داده نمی‌شود، ضمن اینکه دستگاهای خدمات رسان آب وبرق گاز نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

دهیار روستای مهریان یکی از مهمترین مشکلات مردم این روستا را کمبود آب آشامیدنی و فرسوده شدن لوله‌های آب دانست و ادامه داد: با توجه به رشد روز افزون جمعیت توجه به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، بازسازی و تعمیر شبکه فرسوده آبرسانی و ساخت منبع ذخیره آب را یک ضرورت دانست که دستگاه‌های متولی باید قبل از پیش آمدن مشکلات احتمالی برای سلامت مردم چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول