اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

قوانین حوزه ظرفیت پذیرش وکیل در کشور بازنگری شوند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزم خانه ملت در جهت افزایش خدمات به مردم گفت: قوانین حوزه ظرفیت پذیرش وکیل در کشور باید بازنگری شوند.

قوانین حوزه ظرفیت پذیرش وکیل در کشور بازنگری شوند

سید علی آقازاده دافساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به پایین بودن سرانه وکیل نسبت به پرونده‌های قضایی در عین بالا بودن نرخ وکالت، اظهار کرد: قوای مقننه و قضائیه در تلاش است تا اصلاحاتی را در موضوع وکالات ایجاد کنند و به‌شدت پیگیری این مسئله نیز هستند.

وی بر لزوم بازنگری قوانین حوزه حقوقی ازجمله ظرفیت پذیرش وکیل در مجلس تأکید کرد و افزود: گرچه بررسی موضوع وکالت در کمیسیون تخصصی قضایی و حقوقی مجلس در دستور کار قرار نگرفته اما در راستای ساماندهی و تقویت بنیه کانون وکلا و رفع معطلی ناشی از کمبود وکیل در جامعه باید ظرفیت پذیرش وکیل در کشور بازنگری شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وکلای یازدهم با هر انحصارطلبی در کشور در هر حوزه‌ای مخالفت می‌کنند، گفت: انحصار اگر به معنای منفی و تضییع حقوق مردم باشد مجلس یازدهم به دشت با آن مقابله کرده و یقیناً آن را می‌شکند.

وی از اهتمام مجلس یازدهم در کاهش مشکلات مردم خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی هر کمکی که بتواند برای خدمت به مردم نظیر افزایش سرانه وکیل انجام دهد تا مردم راحت‌تر خدماتی را دریافت کنند، آمادگی کامل دارد.

آقازاده با بیان اینکه افزایش ظرفیت وکیل در جامعه خواسته مردم و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با آن است، خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با حقوق همچون وکلای متخصص و مجرب در کشور بر این باورند که باید خدمات حقوقی و قضایی در کشور باکیفیت بیشتری به مردم ارائه شود و یقیناً با افزایش سرانه وکیل در جامعه حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول