اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

موافقت آنگولا با اجرای توافق «کاهش تولید نفت»

درحالی که آنگولا قبلا در برابر تبعیت از سهمیه خود در توافق «کاهش تولید نفت» مقاومت می کرد، منابع آگاه خبر دادند این کشور با جبران مازاد تولیدش در ماه های جولای و سپتامبر موافقت کرده است.

موافقت آنگولا با اجرای توافق «کاهش تولید نفت»

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، دو منبع آگاه در اوپک گفتند آنگولا موافقت کرده است که تعهد خود به توافق کاهش تولید را کاملا اجرا کند و مازاد تولید قبلی اش را با کاهش تولید بیشتر در ماه های جولای و سپتامبر جبران کند.

کشورهای عضو اوپک و کشورهای تولیدکننده نفت غیر اوپکی نظیر روسیه موسوم به اوپک پلاس توافق کردند تا از میزان تولید خود، روزانه رقم بی سابقه 9.7 میلیون بشکه را کم کنند. این توافق تا پایان ماه جولای ادامه خواهد داشت و پس آن تا ماه دسامبر 7.7 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

اما اعضایی نظیر آنگولا، کاملا کاهش تولید مورد توافق خود را انجام ندادند.

دو منبع آگاه به رویترز گفته اند اکنون انگولا متعهد شده است تا سهمیه اش را اجرا کند و مازاد تولیدش در ماه های می و ژوئن را در با کاهش تولید در ماه های جولای و سپتامبر جبران کند.

یکی از منابع گفت: «آنگولا موافقت کرده تا طبق توافقش با کمیته مشترک نظارت وزیران (JMMC) عمل کند.»

نشست بعدی اوپک پلاس در 15 جولای برگزار خواهد شد.

کمیته مشترک نظارت وزیران به ریاست عربستان برگزار می شود و تبعیت کشورها از کاهش تولید را رصد می کند و به آنگولا و کشورهای دیگری که از اجرای سهمیه خود عقب ماندند نظیر عراق، قزاقستان، نیجریه و گابن فشار وارد کرده است تا برای بهبود میزان تبعیت از توافق، سهمیه خود را اجرا کنند.

بر اساس آمار اوپک، آنگولا در ماه می 1.28 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده است که 100 هزار بشکه در روز بیش از سهمیه تعیین شده برای آن است. این کشور در ماه ژوئن میزان تولیدش را به روزانه 1.24 میلیون بشکه در روز رساند که بر اساس بررسی رویترز هنوز 60 هزار بشکه از سهمیه اش بیشتر است.

به گزارش فارس، چهار روز پیش، رویترز به نقل از منابع آگاه در اوپک و منابع صنعتی از مقاومت آنگولا در برابر فشار اوپک برای کاهش تولید و تعهد کامل به توافق کاهش تولید خبر داده بود.

در این گزارش آمده بود، آنگولا می گوید: « برای تولید بیشتری که انجام داده، مانند باقی کشورها، در بازه جولای تا سپتامبر جبران نخواهد کرد اما در بازه اکتبر تا دسامبر این کار را انجام خواهد داد.»

منابع آگاه از فشار تمامی اعضای اوپک به آنگولا خبر می دادند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول