اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آموزش قرآن در بستر فضای مجازی انجام شود

استاندار گیلان با اشاره به جایگاه قرآن در زندگی اقشار مختلف جامعه دینی ما و برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن گفت: باوجود کرونا و اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی، این سنت حسنه با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی و اطلاع‌رسانی شایسته استمرار یابد.

آموزش قرآن در بستر فضای مجازی انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، قرآن را بزرگ‌ترین کتاب اخلاق، علم و تقوا و مهم‌ترین منبع برای هدایت بشر به‌سوی علم، معرفت و نجات حقیقی انسان‌ها دانست و اظهار کرد: توسل و تمسک به آیات نورانی قرآن و درک حقایق نهفته در آن، سعادت واقعی بشر را تضمین می‌کند.

وی به تأکید پیامبر اعظم، ائمه هدی و بزرگان دینی مبنی بر توجه و اهتمام بیش‌ازپیش به قرآن و معارف قرآنی اشاره کرد و گفت: حفظ قرآن کریم و نیز انجام فعالیت‌ها در حوزه‌های مفهومی قرآنی همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در این راستا خوشبختانه طی سال‌های اخیر شاهد توسعه و گسترش شکل‌گیری مجامع قرآنی در سراسر کشور و گیلان هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به برگزاری مسابقات در سطح شهرستانی تا بین‌المللی قرآن در کشور و گیلان به‌عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی در جهت آموزش، ترویج و تبلیغ با حضور و استقبال آحاد مردم افزود: نمونه بارز آن برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشت بود که باعلاقه وافر مردم متدین و حمایت‌های صورت گرفته مجموعه دولت، مایه افتخار گیلانیان شد.

استاندار گیلان به جایگاه قرآن در زندگی اقشار مختلف جامعه دینی ما و ثبت‌نام فرزندان از سنین پایه در کلاس‌های آموزش قرآن به‌ویژه در ایام اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: باوجود کرونا و اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی، این سنت حسنه با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی و اطلاع‌رسانی شایسته استمرار یابد.

زارع با اشاره به مشارکت بالای تشکل‌های مردمی و مؤسسات قرآنی و جهادی گیلان در اجرای طرح مواسات و کمک‌های مؤمنانه و کمک به همنوعان در جریان شیوع کرونا تصریح کرد: این ظرفیت‌های استانی نه‌فقط در مرکز استان بلکه در سطح شهرستانی هم وجود دارد که امیدوارم با استفاده از این بستر شاهد برگزاری مسابقات قرآنی به میزبانی گیلان در ایام ماه مبارک رمضان سال آینده باشیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم نیز با اشاره به فعالیت حدود ۱۲ هزار موسسه و تشکل قرآنی در سطح کشور و ضرورت حمایت از آنان در ترویج و آموزش قرآن و گسترش انس مردم با این کتاب زندگی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر لزوم تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور تأکیددارند که برای دستیابی به این شاخص، نیازمند تقویت حمایت‌ها و برنامه‌ریزی مدون هستیم. 

حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی در کنار تعلیم قرآن قابلیت ورود به موضوعات اجتماعی و فعالیت‌های جهادی را نیز دارند، افزود: یک‌هزار و ۴۰۰ موسسه قرآنی در کشور برای مشارکت در طرح مواسات و همدلی و جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه پای‌کار بودند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول