اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تأمین پایدار آب شرب ۹۰ روستای شهرستان سمیرم

مدیر آبفای منطقه سمیرم گفت: در حال حاضر آب شرب ۹۰ روستای تحت پوشش آبفای سمیرم از طریق ۱۶ دهنه چشمه و ۳۸ فقره چاه به صورت پایدار تأمین می‌شود و آب‌رسانی به هیچ روستای تحت پوشش آبفا سمیرم به صورت سیار انجام نمی‌گیرد.

تأمین پایدار آب شرب ۹۰ روستای شهرستان سمیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب اصفهان، مجید صابری با اشاره به تأمین آب ۹۰ روستا در سمیرم از طریق ۱۶ دهنه چشمه و ۳۸ فقره چاه بیان کرد: هم‌اکنون از ۳۸ حلقه چاه، ۲۸ حلقه آن در مدار بهره‌برداری قرار دارد و دبی چاه‌ها ۱۵ لیتر در ثانیه است.

مدیر آبفای منطقه سمیرم اختلاف ارتفاع در مناطق مختلف سمیرم را تا بیش از ۲ هزار متر اعلام کرد و اظهار داشت: برای اینکه آب‌رسانی پایدار به تمام روستاهای تحت پوشش آبفا سمیرم در ارتفاعات مختلف انجام گیرد، ۴۸ ایستگاه پمپاژ احداث و راه‌اندازی شده است تا بدین ترتیب آب شرب روستاییان بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای تأمین شود.

وی هدر رفت آب در روستاهای سمیرم را ۴۵ درصد دانست و بیان داشت: میزان هدر رفت آب در روستاهای سمیرم بالا است و مقرر  شده است که با اصلاح شبکه فرسوده، این رقم کاهش یابد.

صابری گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۲ کیلومتر اصلاح شبکه فرسوده در دستور کار قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده با تأمین اعتبارات لازم این رقم افزایش یابد این در حالی است که در ۲ سال گذشته بیش از ۷۰ کیلومتر شبکه فرسوده آب در روستاها اصلاح و بازسازی شده‌اند.

مدیر آبفای منطقه سمیرم شناسایی انشعابات غیرمجاز را نیز یکی از اولویت‌ها در روستاها دانست و تصریح کرد: به منظور کاهش هدر رفت آب و نیز کاهش سرانه مصرف در روستاها،  شناسایی انشعابات غیرمجاز در اولویت قرار گرفته است.

وی کیفیت آب شرب روستاها در سمیرم را نیز مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: آب شرب سمیرم از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است، با این وجود آب شرب روستاها به طور مستمر مورد پایش میکروبی و شیمیایی قرار می‌گیرد و سلامت آن مورد تأیید دستگاه‌های ذیصلاح است.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول