اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

347 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شد

مدیر کل غله و خدمات بازرگای استان کرمانشاه، از افزایش 50 هزار تنی خرید گندم از کشاورزان استان از ابتدای فصل برداشت گندم در استان تا کنون بیش از 337 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده است.

347 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شد

ماشااله ارویسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: در سال جهش تولید با همت کشاورزان و حمایت‌های مسؤولان شاهد رشد خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کرمانشاه بوده‌ایم.

وی از افزایش 50 هزار تنی خرید گندم از کشاورزان کرمانشاهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: استان کرمانشاه همواره به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور در تولید گندم شناخته شده است که همه ساله علاوه بر تامین نیاز گندم مصرف داخل استان، بخشی از گندم مورد نیاز سایر استان‌های کشور از جمله تهران، البرز، اصفهان، یزد ، چهارمحال بختیاری بندر عباس و استان‌های نوار شمالی کشور را تامین می‌کند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگای استان کرمانشاه گندم مورد نیاز مصرف داخل استان را بطور میانگین سالیانه حدود 300 هزار تن اعلام کرد و گفت: امسال از ابتدای فصل خرید تا کنون بیش از 298 هزار تن گندم بصورت تضمینی و حدود 39 هزار تن نیز بصورت توافقی از کشاورزان گندمکار استان خریداری و در سیلوهای استاندارد ذخیره‌سازی شده است

وی در خصوص تعداد مراکز خرید تضمینی و تعداد محموله‌های خریداری شده نیز، گفت: این مقدار گندم تاکنون توسط 54 مرکز خرید تضمینی فعال و در قالب 50 هزار و 243 محموله خریداری صورت گرفته است که این آمار نشان دهنده حجم بالای فعالیت مراکز خرید تضمینی در سطح استان کرمانشاه است.

ارویسی همچنین از پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران هم استانی خبر داد و افزود: با تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در مجموعه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، پیگیری‌های خوب مقامات استانی به‌ویژه استاندار و مساعدت دولت تاکنون بیش از 346 میلیارد و 789 میلیون تومان از مطالبات کشاورزانی که تا تاریخ یازدهم تیرماه اطلاعات آن‌ها در سامانه بانک ثبت شده بطور کامل و 100درصدی پرداخت شده است.

وی در پایان با توجه به پیش‌بینی سازمان جهاد کشاورزی استان ابراز امیدواری کرد، تا پایان شهریورماه بیش از 640 هزار تن گندم بصورت تضمینی و با قیمت مصوب 2 هزار و 500 تومان به ازای هر کیلوگرم گندم از کشاورزان هم استانی خریداری و در سیلوهای استاندارد سطح استان ذخیره‌سازی شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول