اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تجمع انتخاباتی ترامپ، عامل افزایش ابتلا به کرونا در «تالسا» معرفی شد

رئیس اداره بهداشت و درمان شهری که اخیراً رئیس‌جمهور آمریکا کارزار انتخاباتی خود را در آن برگزار کرده بود از رشد چشمگیر شیوع ویروس کرونا در این شهر و ارتباط احتمالی آن با این تجمع انتخاباتی خبر داد.

تجمع انتخاباتی ترامپ، عامل افزایش ابتلا به کرونا در «تالسا» معرفی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بروس دارت» مدیر اداره بهداشت و درمان شهر «تالسا» گفت، تجمع انتخاباتی اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، عامل احتمالی شدت یافتن شیوع ویروس کرونا در این شهر است.

به نوشته نشریه «پولیتیکو»، دارت چهارشنبه شب گفت، کارزار انتخاباتی ترامپ در شهر تالسا که اواخر ماه گذشته میلادی برگزار شد، «احتمالاً» با رشد چشمگیر آمار ابتلا به ویروس کرونا در این شهر «مرتبط است».

این مقام وزارت بهداشت آمریکا گفت: «طی چند روز گذشته، شاهد ابتلای حدود ۵۰۰ نفر بودیم و ظرف دو هفته گذشته تجمعات بزرگی را شاهد بودیم. فقط کافی است نقاط را به یکدیگر وصل کنیم».

تالسا و حومه این شهر پیش از برگزاری تجمع انتخاباتی ترامپ در روز دوشنبه ۷۶ مورد و روز سه‌شنبه ۹۶ مورد ابتلا به «کووید-۱۹» را ثبت کرده بود اما این آمار در دوشنبه این هفته ۲۶۱ و روز سه‌شنبه ۲۰۶ نفر اعلام شد.

کارزار انتخاباتی ترامپ در شهر تالسا اولین تجمع انتخاباتی او از زمان ظهور ویروس کرونا در آمریکا بود و چند هزار نفر در آن شرکت کرده بودند. با این حال به‌دلیل نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا بیش از نیمی از افرادی که بلیط شرکت در این تجمع را خریداری کرده بودند در آن حاضر نشدند.

دارت گفت در آن زمان از مسئولان کارزار انتخاباتی ترامپ درخواست کرده بود زمان برگزاری این تجمع را به تاریخ دیگری موکول کند.

یک روز قبل از برگزاری این تجمع انتخاباتی، اعلام شد که سه تن از کارکنان اجرایی آن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. با این حال ترامپ مصرانه آن را برگزار کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول